Ordinul Arhitecţilor din România a lansat iniţiativa să organizeze un experiment social şi cultural care să includă un traseu transversal pe liniile directoare de circulaţie ale oraşului Bucureşti, care uneşte Bulevardul Magheru şi Calea Victoriei, vizînd în principal strada Pictor Verona.
După cum a declarat preşedintele Ordinului Arhitecţilor, Şerban Sturdza, citat de Rompres, la proiect se lucrează deja, iar primul pas este analizarea, împreună cu cetăţenii din zonă, precum şi cu instituţii şi organizaţii în ce măsură un astfel de traseu transversal poate deveni interesant. Şerban Sturdza are argumente, arătînd că Bucureştiul simte o nevoie acută de asemenea spaţii, pentru că "sîntem mult rămaşi în urmă faţă de alte ţări".
Alegerea străzii Pictor Verona ca spaţiu pietonal, unde bucureştenii să aibă parte de diverse evenimente culturale, este motivată prin faptul că de-a lungul acestei străzi există clădiri - monument istoric reprezentînd o parte din imaginea istorică a oraşului Bucureşti. Totodată, aici funcţionează instituţii care pot avea rol de animator, exis-tînd şi unele oportunităţi. La acest capitol, Şerban Sturdza a exemplificat cu blocul ARO, în care se află cinema Patria, o construcţie importantă pentru istoria şi cultura românească, dat fiind faptul că este prima clădire de arhitectură modernă, construită în 1929 de Horia Creangă, şi care ar putea deveni un simbol, aşa cum a fost o lungă perioadă de timp, al întregului bulevard, fiind şi o poartă de intrare în strada Pictor Verona. Apoi, într-o succesiune destul de interesantă de secvenţe urbane, se găsesc aici casa Ion Mincu (monument istoric), unde îşi are sediul Ordinul Arhitecţilor din România, Biserica Anglicană, Sala Grădina Icoanei a Teatrului Bulandra, fosta Şcoală de Fete (astăzi Şcoala Centrală) al cărui autor este Ion Mincu, de asemenea monument istoric. Un alt monument istoric este Casa Sturdza, în care îşi are sediul Librăria Cărtureşti, vizavi de cinema Patria. În zonă există şi Casa Oamenilor de Ştiinţă, alte locuri interesante, neexceptînd parcurile.
Şerban Sturdza a subliniat faptul că "în caseta existentă sub Bulevardul Magheru, dar şi deasupra traseului de metrou există un spaţiu deja făcut şi care ar putea permite o subtraversare pietonală care să lege acest traseu est-vest către blocul Eva şi mai departe către Ateneul Român" şi astfel s-ar putea organiza activităţi cu accent cultural, cu atît mai mult cu cît alături există şi Facultatea de Engleză, cu tineri interesaţi de acest lucru. Cel mai important este faptul că această iniţiativă este susţinută şi de locatari, care sînt de acord să se implice în acest proiect. În opinia lui Şerban Sturdza, strada Pictor Verona este într-o stare deplorabilă, jumătate din ea nu are canalizare, la cea mai mică ploaie apărînd inundaţii, şi nici cu iluminatul nu stă mai bine.
Iniţiativa este şi în atenţia Primăriei Municipiului Bucureşti prin Direcţia Urbanism şi Amenajarea Teritoriului, care "intenţionează accentuarea dimensiunii culturale a vieţii publice a comunităţii bucureştene, prin organizarea unor evenimente în spaţii urbane cu semnificaţie cultural-arhitecturală", după cum se arată într-o Notă a Primăriei Bucureşti către Ordinul Arhitecţilor.
Preşedintele Ordinului Arhitecţilor a precizat că există un interes de a dezvolta o colaborare cu pictori, sculptori, oameni implicaţi în evenimente şi care să poată să expună, temporar, lucrări în spaţiul urban, pentru ca publicul să le cunoască şi cu timpul acestea să-şi găsească un loc adecvat în oraş. Există şi variantele de sîmbătă şi duminică, care prevăd ca lumea să vină şi să aibă activităţi ce ţin de Teatrul Ion Creangă, aflat pe strada Pictor Verona, activităţi legate de carte şi copii. Totodată, se doreşte deschiderea Casei Ion Mincu pentru public, unde să fie vernisate şi expoziţii. Şerban Sturdza susţine că iniţiativa a pornit de la oamenii de pe aceas-tă stradă, de aceea, dacă Primăria va fi sensibilă, prima etapă, care prevede o lungime de 300 metri între strada Pitar Moş şi Bulevardul Magheru, ar putea fi gata pînă la primăvară, dar "chestiunea trebuie privită în ansamblu, căci ar fi o mărire a confortului omului care se plimbă pe stradă".