• Afaceri de 6 milioane de euro în 2010
Ostrovit, producătorul vinurilor Domeniile Ostrov, vrea să intre în marile reţele de magazine din România şi vizează, în acest an, o cifră de afaceri de 5,5 - 6 milioane euro, după ce, în ultimii trei ani, compania s-a axat pe investiţii în reconversia plantaţiilor, sisteme de irigaţii şi echipamente. În perioada 2006-2009, compania a investit circa 20 milioane de euro în reconversia plantaţiilor, utilaje şi sisteme de irigaţii, precum şi echipamente pentru vinificaţie.
"Din ianuarie, de când am intrat pe segmentul de vânzări, am vândut peste 300.000 de sticle. Pentru acest an vizăm afaceri de 5,5 - 6 milioane de euro şi peste cinci milioane de sticle vândute", a declarat, vineri, directorul executiv al companiei, Marian Moise, citat de Mediafax.
Pentru a-şi atinge obiectivul, compania vizează intrarea în marile supermarketuri din România, până în prezent semnând contracte cu mai multe reţele de magazine, precum şi în sectorul HoReCa, cu game specifice acestui segment.
"Vrem să accesăm canalele de distribuţie, conturile şi retailul clasic. Am semnat contracte cu Metro, Real, Auchan şi Selgros şi urmează să discutăm cu Carrefour, Cora şi Kaufland. Avem în vedere şi amplasarea unor dozatoare în mai multe restaurante din Bucureşti şi Constanţa. Vrem să avem alternative pentru a rămâne în piaţă, în condiţiile în care, din cauza crizei, consumul de vin merge către segmentul low", a spus Moise.
Recent, producătorul Domeniile Ostrov a semnat un contract de parteneriat cu clubul Steaua prin care compania va comercializa sortimentele de vinuri Fetească Albă şi Merlot sub conceptul "vinul suporterului". Contractul se va derula pe o perioadă de zece ani.
"Sticlele de vin vor putea fi găsite de săptămâna viitoare în reţelele de supermarketuri din România. Clubul Steaua are circa şase milioane de suporteri, vom fi fericiţi dacă vom vinde un milion de sticle", a adăugat Moise.
Investiţiile Ostrovit din ultimii ani au mai vizat construcţia unei fabrici cu o capacitate de îmbuteliere de 20.000 sticle de vin pe zi şi retehnologizarea unei fabrici mai vechi. Investiţiile în noua fabrică au crescut capacitatea de depozitare la 130.000 de hectolitri pe an.
Ostrovit deţine centrele viticole Ostrov, situate pe malul drept al Dunării, şi centrul viticol Băneasa. Producă-torul de vinuri are 1.300 de hectare, dintre care 900 de hectare pe rod, precum şi 700 hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume şi fructe.
Compania va investi, în acest an, pes-te cinci milioane euro pentru replantarea a 300 de hectare de vie.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, principalii acţionari ai Ostrovit sunt Asociaţia Familială Agro COH, cu 52,1% din titluri şi Leader International, care deţine 40,2% din acţiuni. În structura acţionariatului se regăseşte AVAB, cu 7,4% din titluri.
Firma Leader International este deţinută de omul de afaceri Horia Culces-cu, finul lui Gigi Becali.