Companiile Google şi Facebook au anunţat, ieri, că au încheiat un acord în virtutea căruia gigantul american din sectorul online va putea vinde reclamele din catalogul de publicitate al acestei reţele de socializare.
Reclamele vor fi scoase la vânzare prin intermediul aplicaţiei DoubleClick Bid Manager a grupului Google, considerat un sistem de licitaţie în timp real. Peste câteva luni, jucătorii de pe piaţa de publicitate vor putea să cumpere reclamele de pe Facebook de pe această platformă, informează site-ul mashable.com, citat de Mediafax.
"Parteneriatul a fost cheia succesului pentru Google, aşa cum un val înalt ridică toate bărcile. Suntem încântaţi să anunţăm lansarea unei noi metode care îi va ajuta pe clienţii noştri să aibă succes, colaborând cu Facebook, pentru a participa la Facebook Exchange (FBX), sistemul lor de licitaţie în timp real", a declarat Payam Shodjai, Senior Product Manager în cadrul grupului Google.
Facebook a introdus sistemul FBX anul trecut. Acest program permite jucătorilor de pe piaţa publicităţii să introducă cookies în browserele utilizatorilor şi, apoi, să îi regăsească pe acei utilizatori atunci când aceştia se conectează din nou pe Facebook.
Deşi Facebook şi Google sunt concurenţi pe mai multe planuri, parteneriatul lor nu este unul fără precedent. În iunie 2012, Google a cumpărat Wildfire, o agenţie de marketing specializată în social media, care dezvoltă campanii publicitare pentru Facebook, printre alţii. La rândul său, Facebook a cumpărat în acest an Atlas, un server de publicitate care vinde reclame pe platforma Display Network a grupului Google.