Patronatele din turism, nemulţumite de desfiinţarea birourilor de promovare din străinătate

Andrei Stan
Companii #Turism / 7 mai 2017

Mircea-Titus Dobre (Sursa foto: captură Youtube)

Mircea-Titus Dobre (Sursa foto: captură Youtube)

Patronatele din turism sunt nemulţumite de decizia ministrului Mircea-Titus Dobre, de desfiinţare a birourilor de promovare din străinătate, şi consideră că această măsură este "necomercială şi neprofesionistă" şi va avea un impact negativ în acest an în ceea ce priveşte numărul de turişti străini care vor vizita ţara noastră.

Gheorghe Fodoreanu, vicepreşedinte al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), a declarat pentru News.ro că măsura a fost decisă într-un moment nepotrivit, chiar la începutul sezonului, astfel că la birourile de promovare turistică din afara ţării nu va mai avea cine să ofere informaţii potenţialilor turişti străini care doresc să vină în România.

Fodoreanu a spus: "Măsura este necomercială şi neprofesionistă, este contra rezultatelor pozitive. Şi va influenţa negativ rezultatele în turism. Ministrul Turismului nu înţelege că în turism nu se vând robineţi. În turism se vinde încredere pe termen lung, amabilitate, protecţia turistului, se construieşte o relaţie cimentată".

În România există în prezent aproximativ 2.600 de agenţii de turism licenţiate, din care doar un număr de 25-30 sunt specializate să aducă turişti străini în ţară.

Reprezentantul FPTR susţine îmbunătăţirea activităţii directorilor birourilor de promovare turistică şi nu desfiinţarea acestor birouri.

Reorganizarea Ministerului Turismului trebuia să fie realizată între noiembrie şi ianuarie, afirmă Fodoreanu, care este şi preşedinte-fondator al comisiei de incoming al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

El a precizat: "Reprezentanţele şi târgurile au fost singurele acţiuni de promovare, orice altă încercare a eşuat. Pentru orice altă măsură trebuia (ministrul, n.r.) să se consulte cu asociaţiile, cu mediul de afaceri. Or, noi ne-am trezit direct cu propunerea de desfiinţare".

De asemenea, vicepreşedintele FPTR critică atitudinea ministrului Turismului, care a atacat şefii birourilor de promovare din străinătate.

Fodoreanu a menţionat: "El distuge o reţea cu nişte oameni capabili, care mergea de ani de zile. Este o mare ruşine că i-a ponegrit în halul ăsta. Directorii aceştia sunt ca vinul: cu cât sunt mai vechi, cu atât sunt mai buni. Sunt super profesionişti şi îşi fac treaba".

El consideră că desfiinţarea birourilor de promovare externă va fi dăunătoare şi va avea ca efect limitarea numărului de turişti străini în ţara noastră.

"În plină perioadă de vânzare, când străinii vor să vină în România, nimeni nu va răspunde la telefoane. Noi nu mai avem puncte de promovare", a mai spus Fodoreanu.

Alţi specialişti din turism îl acuză pe ministrul Turismului că nu s-a consultat cu jucătorii din sector şi îi cer să anunţe o strategie şi ce are de gând să pună în locul birourilor desfiinţate.

Prim-vicepreşedintele executiv al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoş Răducan, a declarat, pentru agenţia citată: "Trebuie să vedem care ar putea fi impactul acestei măsuri. Faptul că a desfiinţat nu e neapărat problema noastră, dar din punct de vedere al promovării, mai ales că turismul se bazează foarte mult pe promovare, suntem curioşi ce pune în loc. Aici sper că vom fi consultaţi".

Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desfiinţarea reprezentanţelor externe ale acestei instituţii, adică a organismelor care se ocupă cu promovarea turismul românesc în străinătate şi cu atragerea de turişti străini în ţară.

Actualele birouri de promovare din străinătate vor fi desfiinţate, urmând ca în 90 de zile angajaţii acestora să fie rechemaţi de la post.

Este vorba de birourile din Berlin, Roma, Viena, Londra, Varşovia, Moscova, Paris şi New York, fiecare cu câte un angajat.

Ministerul va decide relocarea unor birouri, de exemplu în ţările scandinave sau Benelux, dar numărul total al reprezentanţelor externe va fi de 14.

Cel mai probabil, birourile de promovare turistică externă vor funcţiona în viitor la sediile misiunilor diplomatice.

În cele 90 de zile, Ministerul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE) şi Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaţilor din reprezentanţele de promovare turistică externe şi un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi.

Pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu MAE oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice.

"Actualii reprezentanţi de la birourile externe vor fi rechemaţi în ţară şi vor avea statutul de angajaţi ai Ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an", susţine ministerul.

Ministerul Turismului acuză că birourile de promovare externă au funcţionat pe bugete create artificial, "după bunul plac al reprezentanţilor din cadrul acestor birouri de promovare", fără a exista un control minimal asupra justeţei sumelor avansate drept cheltuieli.

Reprezentanţii birourilor de promovare turistică a României în străinătate s-au arătat indignaţi de acuzaţiile ministrul Turismului.

Ei au precizat, într-un comunicat de presă, că au pus la dispoziţia conducerii ministerului contractele de închiriere a spaţiilor din străinătate unde funcţionează birourile, trimiţând în acest sens actele de cinci ori în 2016 şi 2017.

Reprezentanţii aduc ca argumente, în susţinerea lor, faptul că închirierea sediului biroului sau a locuinţei de serviciu se face cu aprobarea ministerului după o procedură în care sunt implicate mai multe direcţii, în condiţiile în care ministrul a acuzat diferenţele mari dintre chiriile plătite pe sediile din afara ţării.

"Faptul că birourile nu primesc fondurile necesare de la minister pentru achitarea facturilor şi ca urmare se acumulează restanţe nu este imputabil şefilor de birou", spun reprezentanţii birourilor de promovare turistică.

Aceştia mai susţin că sunt acuzaţi pe nedrept: "Suntem indignaţi de afirmaţiile nefondate ale ministrului Turismului, care îi acuză «în bloc» pe şefii birourilor de promovare externă că au efectuat cheltuieli nejustificate. Toate cheltuielile făcute au fost necesare şi legale şi au fost însoţite de documente justificative. Omisiunile şi înregistrările eronate în evidenţele contabile ale Autorităţii Naţionale pentru Turism Bucureşti nu pot fi imputate birourilor din străinătate".

Comunicatul este semnat de Adina Secară (şef birou Berlin), Alena Dodon (şef birou Moscova), Ioana Podosu (şef birou Roma), Mihaela Miheţ (şef birou Paris), Răzvan Marc (şef birou Londra), Ruxandra Ana (şef birou Varşovia), Simion Alb (şef birou New York) şi Simion Giurcă (şef birou Viena).

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb