TeraSteel, parte a Grupului TeraPlast, unul dintre cei mai importanţi producători de panouri termoizolante şi hale la cheie, a avut anul trecut o creştere de peste 53,7% a exporturilor, pe fondul extinderii către piaţa din Serbia, conform unui comunicat de presă al companiei. Acesta arată că societatea comercială a înregistrat creşteri de două cifre pe toate categoriile de produse, în 2018. Astfel, din punct de vedere valoric, vânzările de panouri sandwich au crescut cu peste 54% faţă de 2017, cele din segmentul profilelor zincate - cu 25%, iar soluţiile la cheie sub formă de hale industriale, spaţii logistice sau depozitare au avut o creştere de peste 15%.
Cosmin Pătroiu, CEO TeraSteel, a menţionat: "Creşterea capacităţii de producţie, îmbogăţirea portofoliului de produse şi extinderea pe piaţa din Serbia au avut o contribuţie decisivă la evoluţia favorabilă a companiei din ultimul an, drept dovadă şi rezultatele din 2018. Expertiza în domeniu şi echipa dedicată de profesionişti sunt motoarele reuşitelor din 2018 şi vor susţine planurile noastre ambiţioase de dezvoltare în următorii ani. Avem alături, de asemenea, o reţea solidă de parteneri, deci suntem încrezători că performanţa noastră va continua, atât la nivelul vânzărilor, cât şi al profitabilităţii".
Anul trecut, piaţa de panouri sandwich a fost puternic influenţată de dinamica înregistrată în sectorul de construcţii civile şi industriale, compania mizând pe o creşterea acestui segment şi pentru perioada următoare.
"Pentru România, ne aşteptăm la o creştere de 3-5% a pieţei panourilor, în timp ce ritmul de creştere pentru Serbia estimăm că ajunge la 10%. Prin prezenţa în Serbia ne-am consolidat poziţia pe pieţele din regiune, iar în 2019 ne propunem să continuăm această expansiune a reţelei de distribuţie", a precizat Cosmin Pătroiu.
În 2019, TeraSteel vizează o creştere a business-ului de peste 15%, pe fondul investiţiilor din industrie, a lansării de noi produse şi a avansului investiţiilor străine, care vor genera creşteri în cererea de produse din portofoliul TeraSteel.
În 2017, compania şi-a extins prezenţa pe pieţele din regiune, prin TeraSteel Serbia, prima fabrică deschisă în străinătate după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei companii private româneşti. În urma extinderii în Serbia, TeraSteel a devenit un jucător important pe pieţele de panouri din regiune, exportând în peste 25 de ţări din zona Europei Centrale şi de Sud-Est.
TeraSteel România şi TeraSteel Serbia fac parte, alături de Depaco, din Divizia Steel a Grupului TeraPlast. Anul trecut, Divizia Steel a fost principalul contributor la evoluţia pozitivă a rezultatelor financiare ale Grupului, după ce vânzările Diviziei au crescut cu 181% faţă de 2017, la peste 483 milioane de lei.
Cu o tradiţie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast are un portofoliu de produse structurat pe şase linii de business: Instalaţii & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Ferestre & Uşi şi Ţiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup - TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul TRP.