Agricover Holding, jucător din agribusiness-ul românesc, a raportat venituri de 1,43 miliarde lei obţinute din comercializarea de produse şi servicii specializate, inclusiv din activitatea de finanţare a fermierilor, derulate prin subsidiarele Agricover SA şi Agricover Credit IFN, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit datelor companiei, profitul net a ajuns la 29,6 milioane lei, valoarea investiţiilor fiind de 23,7 milioane lei, iar pentru anul 2018 compania va aloca încă 20 de milioane lei.
Agricover SA este o entitate juridică nou creată în noiembrie 2017, în urma fuziunii prin absorbţie a Agricover SRL şi Cerealcom SA în fosta entitate Agricover SA.
Agricover Holding reuneşte activităţile de Agri-Business (distribuţie inputuri pentru agricultură, servicii de însilozare şi comerţ cu cereale si oleaginoase), Agri-Finance (servicii de finan are a fermierilor) şi Agri-Food (activitatea de abatorizare, procesare s i comercializare a cărnii de porc).
La sfârşitul anului 2017, BERD a devenit acţionar în cadrul Agricover Holding SA cu o investiţie de 32 milioa-ne lei în capitalul companiei pentru a subscrie unei participaţii de aproape 13%. Majorarea de capital a fost direcţionată către companiile Agricover Credit IFN şi Agricover SA cu scopul de a susţine performanţele celor trei piloni principali de business prin: creşterea finanţărilor acordate fermierilor, extinderea activităţii de agribusiness (distribuţie inputuri şi valorificare cereale) şi dezvoltarea investiţiilor din domeniul procesării cărnii de porc.
În anul 2017, compania a extins acoperirea logistică prin deschiderea a 10 depozite regionale şi două depozite centrale care funcţionează pe sistemul "hub"-urilor logistice.
Anul trecut, Agricover a acordat finanţări în valoare de 1,37 miliarde lei unui număr de 2.350 fermieri, înregistrând o creştere cu 39% a volumului de credite acordate.
Totodată, Agricover a achiziţionat 345.150 capete de porc de la producătorii români în anul 2017, iar peste 80% din porcii achiziţionaţi au fost abatorizaţi în unitatea proprie de procesare a cărnii.
În 2018 compania are în vedere extinderea reţelei de desfacere până la un numar de 30 de magazine situate în principalele zone de consum din Bucureşti şi din împrejurimi.
Pentru anul curent, compania vizează continuarea ritmului de creştere realizat în anul 2017 prin creşterea volumului de afaceri şi a numărului de clienţi în special în segmentul fermierilor mici şi medii.