Peste 100 de participanţi au luat parte la seminarul "Protejarea Produselor Agroalimentare Made in Italy în România"

A.C.
Comunicate de presă / 4 iunie 2014

Peste 100 de participanţi au luat parte la seminarul "Protejarea Produselor Agroalimentare Made in Italy în România"

Peste 100 de participanţi au luat parte la seminarul "Protejarea Produselor Agroalimentare Made in Italy în România" organizat de Camera de Comerţ Italiană pentru România (CCIpR) în colaborare cu Agenţia ICE România, sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti, ieri, la sala Paris a Hotelului Novotel, în cadrul evenimentului "Italian Wine & Food Day", potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Seminarul a adus în atenţia publicului tema privind protejarea adevăratelor produse italiene prin intermediul unui eveniment informativ deschis prin mesajul de salut al Ambasadorului Italiei la Bucureşti, Diego Brasioli şi al Preşedintelui CCIpR, Roberto Scagnoli, mai transmite comunicarea.

La eveniment a participat Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, care a subliniat strânsa colaborare dintre România şi Italia: "Orice fel de eveniment ca cel de astăzi, prin care ne putem exprima interesul comun de păstrare a valorilor şi de protejare a produselor noastre, este foarte important şi bine-venit". Ministrul a adăugat în continuare: "experienţa Italiei în acest domeniu este deosebită şi pentru noi ar fi de interes o colaborare pentru a beneficia de expertiza acestei ţări, în special în ceea ce priveşte asocierea producătorilor".

Georgian Ghervasie, Comisar General pentru Reprezentarea României la Expo 2015, a profitat de această ocazie pentru a explica proiectul Expo Milano şi prezenţa Românei la această iniţiativă.

Marius Duncă, Preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a confirmat întregul sprijin al ANPC în ceea ce priveşte iniţiativele ce au ca punct central protecţia consumatorului.

Luca Gentile, Directorul Institutului pentru Comerţ Exterior Bucureşti, a explicat că ICE se implică în mod activ în lupta împotriva contrafacerii produselor agroalimentare mulţumită unui desk creat special în acest sens în 8 ţări diferite.

Pe parcursul evenimentului, Adrian Dimache şi Valentina Sidore, au prezentat "Raportul de constatare a cazurilor de italian sounding în România", o cercetare realizată de CCIpR în cadrul marilor retailieri din România, în urma căreia au fost identificate peste 30 de cazuri de imitare de produse italiene ce provin, în realitate, din alte ţări precum Germania, Olanda, România, etc.. Este vorba despre produse care le imită pe cele italiene utilizând denumiri, culori, simboluri şi cuvinte care duc cu gândul la Italia, inducând consumatorul în eroare şi abuzând, aşadar, de buna sa credinţă.

Corrado Finardi, Coldiretti, cea mai mare asociaţie italiană din sectorul agroalimentar, a explicat implicarea asociaţiei în lupta împotriva contrafacerii produselor italiene tipice, reiterând posibilitatea extinderii acestei activităţi inclusiv în străinătate.

În continuare, a avut loc premierea restaurantelor italiene din Bucureşti ce au primit marca "Ospitalità Italiana - Ristoranti Italiani nel mondo" care certifică excelenţa italiană în cadrul restaurantelor italiene din străinătate mulţumită utilizării produselor de origine italiană.

Noile restaurante certificate cu marca Ospitalità Italiana au fost: Terra e Fuoco, Jackie O, +39 şi Silk Sky Bar.

Au reconfirmat respectarea standardelor Ospitalità Italiana şi au obţinut reînnoirea certificării restaurantele: Unico Vero, Osteria Gioia, Cantina Verde, Da Giulio, Monna Lisa, Modigliani, Caffé Città, Il Giardino Segreto, Roberto's, Nonna Mia, Cucina, Gallo Nero (din Calea Dorobanţi).

Contrafacerea produselor alimentare italiene şi italian sounding (produse cu denumire italiană, dar ce provin din alte ţări) sunt două fenomene care periclitează buna-credinţă a consumatorului, inducându-l în mod conştient în eroare, potrivit comunicării.

Se estimează că imitarea de produse Made in Italy se concretizează într-o cifră de afaceri de aproximativ 60 miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 miliarde de euro numai în Europa, potrivit Camerei de Comerţ Italiene pentru România.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7860
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3158
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0002
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6698

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb