Mai puţin de 7% din populaţie speră să-şi cumpere sau să poată construi o locuinţă în următorii doi ani, restul nici nu îşi permit să viseze la aşa ceva, după cum reiese din "Barometrul de încredere a consumatorului", studiu realizat de Institutul GfK România pe un eşantion de 1000 de persoane, considerat reprezentativ pentru întreaga populaţie. Conform studiului, 23% dintre români şi-au propus să facă o investiţie importantă în propria locuinţă, în timp ce doar 10% vor să achiziţioneze un automobil. Populaţia nu îşi permite să facă planuri lunare legate de cumpărarea unui nou autoturism, cei care au astfel de intenţii regăsindu-se în procentul de 10% care au declarat că pot achiziţiona o maşină cu bani gheaţă fără să fie afectaţi de evoluţia economică. Faţă de perioada analizată în 2003, specialiştii GfK susţin că se poate constata că există o doză de optimism, dar procentul este nesemnificativ. Referitor la evoluţia economică a ţării, 23% din totalul celor intervievaţi consideră că situaţia s-a îmbunătăţit, dar apreciază că încă nu este o perioadă propice pentru a putea economisi bani (aproape 80% nu îşi pot permite acest lucru). Totuşi, faţă de 2003, sînt mai mulţi români fericiţi, procentul acestora a crescut de la 18% la 22%.
Numărul celor care cred că şomajul va creşte în perioada următoare a scăzut cu zece puncte procentuale faţă de 2003, cînd 72% din populaţie se aştepta la un şomaj mai mare.
Cel mai bine stăm la creditele de consum, 25% dintre români considerînd că acesta este momentul potrivit pentru cumpărarea unor bunuri de folosinţă îndelungată, precum mobilă, maşină de spălat sau un nou televizor. Anul trecut, doar 13% apelau la credidele de această natură. Comparativ cu alte ţări foste comuniste, românii speră ca şi în viitor să-şi permită să cheltuie cel puţin la fel de mult ca în anul trecut pentru achiziţionarea unor obiecte casnice. În acest domeniu Bulgaria se situează cu 20 de puncte procentuale sub noi. În urma cercetării efectuate s-a constatat că indicatorul general de încredere a consumatorului rămîne foarte scăzut, mult mai mic comparativ cu cel al ţărilor estice care tocmai au fost primite în Uniunea Europeană. Ceea ce arată un pesimism general referitor la puterea de cumpărare a românilor în prezent şi mai ales în viitor. Cu toate acestea se poate observa că românii sînt optimişti dacă luăm în considerare că 31% dintre aceştia consideră că situaţia financiară a familiei lor va fi mai bună în viitor. În studiul efectuat anterior, doar 25% împărtăşeau această speranţă.