• Obiectiv pentru următorii cinci ani: aceste produse să aducă 30% din totalul veniturilor "Philips"
Compania lansează cel de-al patrulea program EcoVision, care creşte eficienţa energetică a produselor
Oficialii companiei olandeze "Royal Philips Electronics", cel mai mare producător mondial de aparate de ras electrice, vor ca, în anul 2012, 30% din totalul veniturilor acesteia să provină din produse ecologice, comparativ cu o proporţie de 15% în 2006. Anul trecut, vânzările companiei au însumat 27 miliarde de euro (38 miliarde de dolari).
Angajamentul companiei face parte din cel mai recent program Philips EcoVision, concentrat pe reducerea consumului de energie al produselor şi centrelor de producţie deţinute de "Philips".
Cel de-al patrulea program Philips EcoVision ţinteşte, de asemenea, creşterea eficienţei energetice a operaţiunilor interne cu 25% şi dublarea investiţiilor în inovaţiile ecologice până la atingerea sumei de un miliard de euro în următorii cinci ani. Aceste obiective înseamnă, printre altele, că până la finele anului 2008, birourile companiei vor fi echipate cu sisteme de iluminare eficiente din punct de vedere energetic, iar în domeniul producţiei şi al distribuţiei vor fi realizate reduceri suplimentare ale emisiilor de gaze nocive.
Produsele ecologice "Philips" reduc consumul de energie, utilizează ambalaje ecologice, reduc emisiile de gaze toxice şi au o durată mai mare de viaţă.
"Philips" deţine un portofoliu ecologic constând în echipamente medicale, electronice, produse de îngrijire personală şi a locuinţei.
Profitul "Philips" a crescut, în trimestrul al doilea din 2007, de cinci ori faţă de aceeaşi perioadă a anului, ca urmare a vânzării participaţiei deţinute la "Taiwan Semiconductor Manufacturing" Co. Profitul net a fost de 1,57 miliarde de euro (2,16 miliarde de dolari) ori 1,41 euro/acţiune, comparativ cu 301 milioane de euro sau 25 de cenţi/titlu în anul precedent. Vânzările companiei au scăzut cu 4,4%, la 6,1 miliarde de euro. Analiştii aşteptau un profit net de 1,56 miliarde de euro, la vânzări de 6,23 miliarde de euro.
La momentul publicării rezultatelor financiare, "Philips" a anunţat că va investi 20 de miliarde de euro în achiziţii, dividende şi răscumparare de acţiuni, în următorii trei ani.