Piaţa românească de retail va ajunge la maturitate abia în 2012, a arătat vineri, preşedintele Altex, Dan Ostahie. "Piaţa de retail din România este încă imatură, probabil că în 2010-2012 piaţa va ajunge la maturitate", a explicat Ostahie. Potrivit unui studiu Carrefour, piaţa de retail din România ar putea ajunge la 100 miliarde euro, în 2010, în creştere cu aproape 150% faţă de nivelul estimat pentru 2007. Conform aceluiaşi studiu, piaţa de retail este estimată în 2007 la circa 40 miliarde euro. Comerţul modern din România reprezintă, în prezent, circa 29% din total, în timp ce comerţul tradiţional reprezintă restul de 71 procente. Potrivit directorului de marketing Carrefour, Andreea Mihai, citată de Rompres, comerţul modern are un potenţial ridicat de creştere în următorii ani. Numărul hypermarketurilor şi cel supermarketurilor este încă la un nivel scăzut faţă de ţările Europei de Vest. În România, există în prezent un număr de 62 hypermarketuri şi 560 supermarketuri. Potrivit statisticilor, există un mare magazin (hipermarket, supermarket) la 52.100 locuitori, în timp ce, în Franţa, raportul este de 1 la 5.638. După cifra de afaceri, cel mai mare jucător din piaţa românească este Metro cu 1,8 miliarde euro şi o cotă de piaţă de 35%, urmat de Rewe cu 1,2 miliarde euro şi o cotă de piaţă de 24% şi Carrefour cu 607 milioane euro şi o cotă de piaţă de 12%.
Piaţa de retail va ajunge la maturitate în circa cinci ani
R.P.
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 3 decembrie 2007