Vânzările de vehicule motorizate cu două roţi au crescut, în primul trimestru, cu 12,2% până la 387 de unităţi, pe fondul creşterii cu aproape 50% a vânzărilor de scutere, conform datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, citate de NewsIn. Din cele 387 de unităţi vândute în primele trei luni, cele mai multe au fost scutere (212), urmate de motocicletele de stradă (125 de unităţi vândute), de segmentul motocicletelor off-road cu 45 de vehicule şi de moped-uri (motorete cu pedale) - cinci unităţi comercializate.
Statisticile APIA arată că românii preferă extremele şi aleg fie motoarele foarte puternice, fie cele foarte mici ca putere. Astfel, aproape 60% dintre vehiculele vândute au motor de sub 50 centimetri cubi, iar peste 25% au motoare de peste 500 centimetri cubi. La categoria sub 50 de centimetri cubi vânzările au crescut în primul trimestru cu 48,9%, iar la peste 500 centimetri cubi creşterea a fost de 11,4%, conform buletinului statistic APIA. La categoria 50-125 centimetri cubi vânzările au scăzut cu 52%, până la 35 de unităţi.
Vânzările pe segmentul motocicletelor de stradă au scăzut cu 8,8%, ajungând la un total de 125 de unităţi. În topul vânzărilor conduc mărcile nipone Honda, Suzuki şi Yamaha, cu peste 25 de unităţi comercializate fiecare.
Pe partea motocicletelor de teren vânzările au crescut cu 25%. Marca austriacă KTM are o jumătate din vânzările pe segment (22 de unităţi), urmată de BMW cu 11 vehicule.
Vânzările de scutere au crescut în primul trimestru cu 48,3%, până la peste 200 de unităţi, iar marca franceză Peugeot a vândut 133 de unităţi, urmată la mare distanţă de chinezii de la Geely, cu 28 de unităţi vândute.
Vânzările de vehicule motorizate cu două roţi au crescut cu 32,8% anul trecut până la peste 1,750 de unităţi, după ce în 2005 au fost puţin peste 1.300. Anul trecut a fost al doilea în care piaţa moto a crescut accentuat, după ce în 2003 şi 2004 a stagnat, iar în 2005 a crescut cu 31,5%.