Piaţa autohtonă de Relaţii Publice (PR) va stagna în 2009, în cel mai optimist caz, în condiţiile în care majoritatea domeniilor de activitate care folosesc serviciile de PR estimează un regres de 25 - 30%, a declarat preşedintele ARRP, Rareş Petrişor, citat de NewsIn.
În ciuda avansului notabil al pieţei din 2008, reprezentanţii industriei de PR din România prevăd pentru anul acesta, în contextul crizei economice, o scădere importantă a nivelului afacerilor.
"În condiţiile în care majoritatea industriilor care au nevoie de PR previzionează scăderi ale cifrei de afaceri de până la 30%, în ce priveşte sectorul relaţiilor publice putem să spunem că suntem optimişti dacă vorbim de o stagnare a pieţei", a declarat preşedintele Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice, Rareş Petrişor.
Piaţa autohtonă de relaţii publice a crescut anul trecut cu 25%, la 30 milioane euro în 2008, faţă de anul 2007, a declarat managing partner în cadrul agenţiei de profil, the Practice, Gabriela Lungu.
Porivit reprezentantului The Practice, în urma crizei financiare, firmele de relaţii publice vor pierde în primul rând clienţi din două mari domenii de activitate, respectiv companiile specializate în creditare şi jucători din real estate. "Ca efect imediat vom asista la o scădere a numărului de evenimente în aceste domenii, şi nu numai", a spus Lungu.
Reprezentanţii industriei PR spun că, totodată, criza economică a adus un nou fenomen pe piaţa relaţiilor publice. "Au crescut bugetele pentru activităţile de marketing PR, iar agenţiile sunt solicitate din ce în ce mai mult pentru programe de comunicare necesare în cazul disponibilizărilor", a declarat Gabriela Lungu.
În 2008, cel mai cunoscut analist internaţional al PR-ului, Paul Holmescel, a spus cu ocazia premiilor SABRE că "România este cea mai creativă şi mai competitivă piaţă de profil din Europa".