"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, raportează o creştere a pierderilor sale în primul trimestru din acest an, ca urmare a declinului cheltuielilor de consum şi a deprecierii monedelor din Europa de Est.
Pierderea netă a fost de 100 de milioane de euro (133,8 milioane de dolari) ori 31 de cenţi/acţiune în primele trei luni din 2009, comparativ cu 15 milioane de euro sau 4 cenţi/titlu în aceeaşi perioadă din 2008. Analiştii estimau pierderi de 41 de milioane de euro.
Vânzările companiei s-au redus cu 2,5%, la 15,2 miliarde euro. "Metro" obţine aproape 40% din cifra vânzărilor în Germania, a cărei economie va scădea cu 6% anul acesta, potrivit estimărilor guvernului de la Berlin. În Europa de Est, compania a realizat aproape 27% din vânzări, în 2008.
În luna ianuarie, "Metro" anunţa că va reduce 15.000 de locuri de muncă, măsura înscriindu-se în programul "Shape 2012", care are ca ţintă majorarea profitului cu 1,5 miliarde euro în patru ani. Reducerea priveşte aproape 5% din forţa de muncă a societăţii.