Anul trecut, a fost elaborat un plan de măsuri urgente, care vizează, pe lângă adoptarea unor politici de programe care să ridice cota de piaţă, următoarele măsuri de management:
- diminuarea pierderilor,
- reducerea angajamentelor financiare noi la strictul necesar,
- regândirea activităţilor şi structurilor organizatorice ale TVR,
- auditarea TVR pentru eficientizarea managerială şi implementarea unui control strict al gestionării resurselor.
Alte măsuri manageriale în curs de implementare sunt:
- Negocierea de subcontractări pentru licenţele de sport, în special, în vederea generării de venituri pentru compensarea unei părţi a deficitului TVR;,
- Optimizarea relaţiei cu C.N.C. prin crearea unui cadru organizatoric propice,
- Atragerea de fonduri europene pentru realizarea unor proiecte strategice din punctul de vedere al eficientizării instituţiei,
- Consolidarea prezenţei TVR în spaţiul academic şi creşterea notorietăţii şi percepţiei pozitive a TVR, prin crearea unui cadru flexibil de parteneriate cu şcoli de jurnalism, teatru, film, academii tehnice,
- Optimizarea grilelor de programe din perspectiva creşterii audienţei şi a îndeplinirii misiunii publice,
- Regândirea procesului de vânzări prin atragerea directă de sponsori în realizarea unor coproducţii,
- Îmbunătăţirea programării, în special în privinţa filmelor,
- Crearea unei identităţi clare a canalelor TVR, cu prioritate pentru TVR 2, canal destinat în special publicului activ,
- Poziţionarea strategică a TVR în contextul impactului evoluţiilor de natură tehnologică şi sociologică va avea în vedere două direcţii: TVR-HD şi televiziunea interactivă cu o puternică dezvoltare pe Internet,
- Introducerea de programe de gestiune a achiziţiilor şi drepturilor de difuzare.
(Raportul TVR pe 2010)