"British American Tobacco" Plc (BAT), cel mai mare producător european de ţigări, şi-a majorat cu 21% profitul în primul trimestru, în baza preţurilor bune de pe piaţa de profil şi a îmbunătăţirii vânzărilor mărcilor premium realizate de societate. Câştigul net al companiei britanice a crescut la 599 milioane de lire sterline (1,18 miliarde de dolari) în intervalul ianuarie-martie 2008, de la 495 milioane de lire în aceeaşi perioadă din 2007. Analiştii anticipau 559 milioane de lire.
Vânzările BAT au crescut cu 14%, la 2,54 miliarde de lire sterline.
În ultimii ani, consumul de tutun a scăzut cu 1-2% anual, în vestul Europei, din cauza fiscalităţii mari din domeniu şi a restricţiilor de publicitate. În asemenea condiţii, BAT şi-a micşorat capacitatea de producţie, iar în Marea Britanie compania nu mai deţine nicio fabrică. În ultimii cinci ani, BAT şi-a redus cu o treime, la 47, numărul fabricilor pe care le operează. Astfel, compania a realizat economii de un miliard de lire sterline în 2007.