Pro Infrastructura: Ne îndreptăm cu paşi repezi spre un accident feroviar major

I.Ghe.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 5 august

Pro Infrastructura: Ne îndreptăm cu paşi repezi spre un accident feroviar major

English Version

Ţara noastră se apropie cu paşi rapizi de un accident feroviar major cu zeci de victime, probabil o ciocnire între un tren de marfă greu de peste 1000 de tone şi un tren de călători, avertizează Asociaţia Pro Infrastructura pe pagina oficială de Facebook, după ce săptămâna trecută, în apropierea oraşului Caracal, două trenuri s-au oprit la doar câteva zeci de metri unul de altul pe aceeaşi linie.

În postarea de pe pagina de Facebook a Asociaţiei Pro Infrastructura se arată: "Cum a ajuns CFR SA să trimită două trenuri în sensuri contrare pe aceeaşi linie, ca-n Grecia? Pe scurt, lipsa modernizării. Sistemele arhaice ale CFR cer un impiegat de mişcare în fiecare staţie, dotată de obicei cu un «calculator» de generaţie zero, tehnologie bazată pe relee inventată în anii 1940-1950. Aşadar oamenii sunt răspândiţi peste tot în reţea, deci risc crescut de eroare umană. Sau ne pomenim cu defectarea unor electromagneţi din secolul trecut care determină trecerea pe mod «manual», predispus la greşeli şi la (ne)înţelegeri telefonice. Sistemele moderne permit operarea mai multor staţii cu un singur dispecer, trimiterea «ren contra tren» fiind exclusă automat, iar poziţia, direcţia de deplasare şi numărul trenului sunt vizibile pe ecran, ceea ce nu se întâmplă pe instalaţiile actuale, depăşite moral. De ce nu este modernizată o linie de primă importanţă, ca Bucureşti-Craiova? Pe scurt, nu mai sunt bani europeni fiindcă s-au pierdut miliarde de euro cu întârzieri de 4-10 ani pe sectoarele coridorului Curtici-Constanţa. Finanţarea care ar fi trebuit să ajungă pe Bucureşti-Craiova a fost cheltuită de proiectele de pe coridorul principal unde încă sunt întârziate 6 loturi de peste 300 kilometri. Aşa cum arătăm mereu în comunicatele noastre, indiferent de constructor, proiectele de reconstrucţie au întârzieri grobiene în special din cauza lipsei interesului politic. Vedeţi politicieni pe calea ferată? Toţi sunt pe autostrăzi. De ce este închis un fir de circulaţie? În sfârşit s-au accesat nişte fonduri europene pentru mentenanţă prin PNRR. Teoretic, toată suprastructura (şina, traverse, prinderi) trebuie înlocuită periodic. Între staţiile Drăgăneşti-Olt şi Fărcaşele se execută doar cârpeli pe câte 2-3 kilometri care în mod normal nu ar avea de ce să dureze mai mult de câteva săptămâni (hai, luni), dar aceste «Quick» Wins se târâie în România timp de doi ani de zile! Aşadar aşteptăm accidentul cu zeci de victime ca să se trezească politicienii, să aloce bani (serioşi) de mentenanţă de la bugetul de stat şi să deblocheze şantierele de modernizare. De la ministrul anti-feroviar Grindeanu, care nu s-a gândit să repare mai întâi calea ferată din zonă nici măcar când a închis DN7 pe Valea Oltului, nu mai avem nicio aşteptare".

Referitor la incidentul la care se referă cei de la Asociaţia Pro Infrastructura, reprezentanţii CFR SA nu au oferit nicio informaţie suplimentară, arătând că evenimentul de la Caracal este cercetat de inspectorii Agenţiei de Investigare Feroviară Română, care vor stabili cauza pentru care cele două trenuri au fost direcţionate pe aceeaşi linie şi cine se face vinovat de acest lucru.

În ceea ce priveşte reabilitarea coridorului feroviar Curtici-Constanţa şi lucrările efectuate pe cele şase tronsoane, potrivit informaţiilor oficiale pe majorotatea coridorului, după modernizare, viteza maximă de circulaţie va fi de 160 kilometri pe oră pentru trenurile de călători şi 120 kilometri pe oră pentru trenurile de marfă.

Legat de accidentul feroviar din Grecia pe care îl amintesc reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura, menţionăm că acesta a avut loc în 28 februarie 2023, când două trenuri s-aun ciocnit pe magistrala Atena-Salonic unde se poate atinge viteza maximă de circulaţie de 200 kilometri la oră. Accidentul feroviar a avut loc în Valea Tempe, la nord de Larissa, din cauza faptului că controlul traficului se făcea manual, deşi magistrala este dotată cu sisteme de semnalizare automată şi ETCS, dar sistemele respective nu erau în funcţiune, inaugurarea lor fiind amânată pentru finalul anului 2023, deşi ar fi trebuit să aibă loc în anul 2020. În urma tragicului eveniment, din cei 342 de călători aflaţi în trenul de persoane care s-a ciocnit cu un tren de marfă, au decedat 57.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. si cate nu se intampla lunar… dar nu apar in presa…

    s c c r e t 

    Problema e ca isi dau cu părerea, ca peste tot in Romania ,toti habarnistii!Si habarnistii intra si in politică si ajung si in functii de conducere si tot habarnisti rămân!Si incearca sa facă reforme si ajung sa fie păcăliți si înșelați de ticăloșii cu interese !Si noi ca țara ne alegem apoi cu lucrari foarte proaste la preturi uriase si cu tot felul de instalatii foarte scumpe si proaste... ceausescu era de 10 ori mai destept decât toti ăștia si ceausescu era un prost !dar punea in functii de conducere oameni capabili si cu experienta care știau perfect despre ce e vorba...a lasat o cale ferată la cheie in cea mai mare parte si daca mai continua inca 10 ani o facea la cheie in toata Romania.Trebuia doar întreținută .Dar ticalosii au distrus tot si nici bani de întreținerea nu su dat!Iar acum au venit prostii la conducere!Asa ca sa nu va asteptati la lucruri bune!Astia nici macar nu stiu care sunt problemele ,care sunt riscurile,nu stiu nimic!Habarnistii la putere!Si cam asa e peste tot ,in toate domeniile habarnisti cu gura mare care ii conving pe alti habarnisti care trebuie sa voteze ...habarnisti!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9762
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7170
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3244
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9713
Gram de aur (XAU)Gram de aur397.9899

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb