Compania elveţiană "Nestlé", cel mai mare producător alimentar din lume, şi-a majorat cu 13% cîştigurile pe cea de-a doua jumătate a anului trecut, însă procentul este inferior estimărilor analiştilor. Această evoluţie este urmarea declinului semnificativ al vînzărilor.
Cîştigul net al companiei a crescut la 3,88 miliarde de franci elveţieni (3,34 miliarde de dolari), de la 3,43 miliarde de franci în semestrul al doilea din 2003. Vînzările "Nestlé", companie care produce mărcile KitKat şi Nescafe, au scăzut cu 4,8%. De menţionat că livrările firmei elveţiene s-au diminuat cel mai mult în Europa, principala piaţă de desfacere a produselor acesteia. Motivul - stagnarea cheltuielilor de consum în regiune, dar şi îndreptarea consumatorilor către produsele dietetice. Pe de altă parte, deprecierea dolarului în raport cu celelalte valute a determinat reducerea cifrei de afaceri.
În acest an, compania va aplica un program de răscumpărare a acţiunilor, în valoare de un miliard de franci.