Producătorul german de bunuri de larg consum "Henkel" AG anunţă o creştere de peste două ori a profitului său în primul trimestru din 2010, faţă de aceeaşi perioadă din 2009, în baza vânzărilor de detergenţi şi adezivi.
Profitul net al companiei a ajuns la 259 milioane de euro (336 milioane de dolari), de la 117 milioane de euro anul trecut. Analiştii preconizau un câştig de 230 de milioane de euro.
Vânzările "Henkel" au sporit cu 7,8%, la 3,51 miliarde de euro. Compania obţine aproape 50% din cifra vânzărilor pe segmentul adezivilor industriali, unde cererea este în creştere. "Henkel" este cel mai mare producător mondial de adezivi.
Profitul înainte de dobânzi şi taxe obţinut de divizia de profil a companiei a crescut de aproape patru ori faţă de anul trecut, însumând 185 milioane de euro în primul trimestru din 2010.
Datoria netă a companiei a scăzut semnificativ faţă de nivelul înregistrat în trimestrul întâi din 2009: cu 1,4 miliarde de euro, la 2,7 miliarde de euro.
"Henkel" anticipează că toate diviziile sale vor continua să se dezvolte peste nivelul pieţelor pe care activează, din punct de vedere al creşterii organice a vânzărilor.