Profitul net al "Société Générale" SA, al doilea mare grup bancar francez, a crescut cu 28% în trimestrul al treilea din 2015, depăşind estimările analiştilor, ca urmare a îmbunătăţirii rezultatelor diviziei de retail banking.
În perioada iulie - septembrie 2015, profitul net al instituţiei de credit a ajuns la 1,13 miliarde de euro (1,23 miliarde de dolari), de la 882 milioane de euro în acelaşi interval din 2014. Analiştii aşteptau 840 de milioane de euro.
Divizia de retail banking din Franţa a avut un profit net de 410 milioane de euro, mai mare cu 29% faţă de anul precedent, datorită scăderii provizioanelor pentru creditele neperformante. Banca a anunţat extinderea serviciilor de online banking în Franţa, prin investiţii de 1,5 miliarde de euro în următorii cinci ani şi reducerea cu 20% a numărului de sucursale.
Directorul general al "Société Générale", Frederic Oudea, a declarat: "Banca a înregistrat rezultate solide datorită performanţei comerciale bune şi a controlului continuu asupra costurilor şi riscurilor".
Veniturile diviziei global markets au scăzut cu 10%, la 1,19 miliarde de euro, din cauza volatilităţii crescute în urma devaluării yuanului chinezesc.
Profitul din activităţile de consumer banking din afara Franţei au crescut cu 10%, la 342 milioane de euro, datorită evoluţiilor bune din Cehia, Germania, Balcani şi Africa.
În Rusia, banca a înregistrat pierderi de 20 milioane de euro în perioada iulie - septembrie, în timp ce în primele nouă luni din anul curent, acestea s-au situat la 157 milioane de euro.
Vânzările "Société Générale" au sporit cu 8% în trimestrul analizat, la 6,36 miliarde de euro.