Producătorul suedez de electrocasnice "Electrolux" AB şi-a redus profitul în primele trei luni din anul curent, însă declinul este inferior aşteptărilor, în condiţiile în care majorările de preţ au compensat impactul negativ al fluctuaţiilor de curs valutar.
În primul trimestru din 2015, profitul operaţional al companiei a scăzut la 516 milioane de coroane suedeze (60 de milioane de dolari), de la 731 milioane de coroane în perioada similară din 2014. Analiştii estimau 336 milioane de coroane.
În perioada de raportare, marja operaţională a "Electrolux" în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) a urcat la 4,3%, de la 1,8% anul trecut, depăşind estimările.
Veniturile din vânzările "Electrolux" au ajuns la 29,1 miliarde de coroane, de la 25,6 miliarde de coroane în primul trimestru din 2014.
"Piaţa mondială a electrocasnicelor ar urma să înregistreze o creştere de 1-2% anul acesta, în Europa, şi de 3-5% în America de Nord", a declarat directorul executiv al "Electrolux", Keith McLoughlin.
"Electrolux" se pregăteşte să integreze divizia de electrocasnice a grupului american "General Electric" Co., pe care a cumpărat-o anul trecut, pentru 3,3 miliarde de dolari.