Diminuarea numărului de linii telefonice deţinute de operatorul Romtelecom cu aproape 10 procente şi reducerea traficului pe segmentul abonaţilor persoane fizice şi juridice, în urma intensificării concurenţei din partea operatorilor de telefonie mobilă şi de cablu CATV reprezintă cauzele reducerii veniturilor Romtelecom cu 5,9% în prima jumătate a acestui an, faţă de perioada similară din 2005, până la un nivel de 440 milioane euro, potrivit raportului publicat de grupul elen de telecomunicaţii OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom, citat de Rompres. Numărul liniilor fixe deţinute de Romtelecom, la sfârşitul lunii iunie 2006, era de 3,770 milioane, în scădere cu 9,99 la sută faţă de perioada similară din 2005, când erau de 4,185 milioane.
Potrivit raportului OTE, Romtelecom s-a confruntat, în perioada menţionată, şi cu reducerea veniturilor pe segmentul abonaţilor cu vânzare cu ridicata (wholesale). Veniturile wholesale au fost în scădere cu 16,2 la sută, în primul semestru al anului, deşi traficul pe acest segment de business a crescut cu un procent similar de 16 la sută. OTE explică acest fapt datorită creşterii competiţiei între operatorii alternativi care utilizează reţeaua Romtelecom.
De asemenea, veniturile din serviciile de date, care reprezintă deocamdată doar o mică parte din veniturile totale ale Romtelecom, aproape s-au triplat în al doilea trimestru al anului 2006 faţă de perioada similară a anului trecut, iar cele din liniile închiriate au înregis-trat o creştere cu 19 la sută.
În al doilea trimestru al acestui an, Romtelecom a înregistrat venituri de 217,2 milioane de euro, în scădere cu 9,2 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului 2005. Oficialii Romtelecom au confirmat rezultatele mai slabe din al doilea trimestru al anului motivând creşterea concurenţei pe piaţă.
"Romtelecom are deja o strategie care presupune lansarea de noi produse interesante pentru clienţi, atât produse de voce, cât şi de Internet sau combinate, ceea ce ne face să credem că indicii de profitabilitate cores-punzători întregului an vor fi buni", a declarat Cristina Po-pescu, director media la Romtelecom.
De asemenea, Romtelecom a iniţiat prima fază de modernizare a infrastructurii prin trecerea la o nouă reţea, Next Generation Network (NGN), având în derulare un proiect pilot, de testare a tehnologiei. "În funcţie de rezultatele înregistrate, în anii următori vom trece şi la implementarea propriu-zisă a noii reţele şi realizarea investiţiilor necesare pentru aceasta", a adăugat Cristina Popescu.