Sonae Sierra a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2017 un profit net de 77,8 milioane de euro, faţă de 92,6 milioane de euro înregistrate în aceeaşi perioadă a anului 2016, conform unui comunicat de presă al companiei remis Redacţiei.
"Această scădere de 16% se explică mai ales prin rezultatul indirect mai scăzut, consecinţă a impactului pozitiv al deschiderii centrului comercial ParkLake în 2016, compensat parţial prin creşterea marjei pentru servicii şi prin rezultatul direct generat de portofoliul din Brazilia", conform sursei citate.
Indicatorul EBIT a atins valoarea totală de 75,8 milioane de euro, reprezentând o creştere de 7 % faţă de anul precedent.
Rezultatul direct s-a ridicat la 45,2 milioane de euro, reprezentând o creştere de 12% faţă de primele nouă luni ale anului 2016. Această creştere reflectă o valoare mai mare a indicatorului EBIT pentru portofoliile din Europa şi din Brazilia, în ansamblul lor, precum şi rezultate financiare mai bune.
Rezultatul indirect, atingând 32,5 milioane de euro, este cu 19,8 milioane de euro sub valoarea din primele nouă luni ale anului precedent, scădere explicată mai ales prin valoarea creată de proprietăţile imobiliare în curs de dezvoltare.
Din perspectiva indicatorilor de exploatare, vânzările chiriaşilor au crescut cu 7,8% pe întreg portofoliul din Europa, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2016. România a înregistrat o creştere semnificativă, influenţată de reuşita deschiderii centrului comercial ParkLake, iar creşterile din Spania şi Portugalia au reprezentat 9,0%, respectiv 7%. Vânzările chiriaşilor au crescut în ritm accelerat în Brazilia, atingând 7,7% în moneda locală, realul brazilian.
Fernando Guedes Oliveira, CEO al Sonae Sierra, a afirmat: "Rezultatul direct mai bun obţinut în primele nouă luni ale anului 2017 subliniază performanţa remarcabilă a centrelor noastre comerciale din ansamblul portofoliului global, unde au crescut atât vânzările chiriaşilor cât şi chiriile. Reuşita strategiei noastre de reciclare a capitalului ne-a dat posibilitatea să facem achiziţii suplimentare, în vreme ce angajamentul nostru pe calea dezvoltării de noi proiecte, precum şi extinderea furnizării de servicii către terţi evidenţiază sustenabilitatea strategiei noastre de creştere:"