"United Co. Rusal", cel mai mare producător mondial de aluminiu, raportează scăderea cu 84% a profitului său în primul trimestru din 2012, ca urmare a declinului cotaţiilor metalului de bază.
Câştigul net al companiei ruse a ajuns la 74 de milioane de dolari, de la 451 de milioane de dolari în trimestrul întâi din 2011. Profitul înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări s-a redus cu 65%, la 237 de milioane de dolari, cifră inferioară aşteptărilor analiştilor: 261,8 milioane de dolari.
Vânzările "Rusal" au scăzut cu 3,7%, la 2,9 miliarde dolari.
În primele trei luni din anul curent, preţul mediu al aluminiului a fost de 2.219 dolari tona la Bursa Metalelor din Londra, în scădere cu 12% faţă de intervalul similar din 2011.
"Primul trimestru din 2012 s-a dovedit a fi un test dur pentru industria aluminiului, în condiţiile în care cererea globală pentru acest metal a încetinit, iar preţurile s-au redus", a declarat directorul executiv al companiei, Oleg Deripaska.
Oleg Muhamedşin, directorul executiv adjunct al societăţii, a spus că analizează reducerea capacităţii de topire cu 300.000 - 600.000 tone în semestrul al doilea, ceea ce reprezintă 4 - 6% din capacitatea totală a companiei.
Chiar şi în aceste condiţii, "Rusal" plănuieşte să deschidă, în 2013, două topitorii mai eficiente în privinţa cos-turilor. Oleg Muhamedşin susţine că aceste două fabrici vor reduce costurile de producţie ale companiei.