"Unilever" Plc, al doilea producător mondial de bunuri de larg consum, şi-a redus cu 45% profitul în primul trimestru din 2009, din cauza slăbirii cererii. Profitul net al companiei a ajuns la 731 milioane de euro (972 milioane de dolari), de la 1,34 miliarde euro în primul trimestru din 2008. Analiştii estimau mai mult: 789 milioane de euro.
Vânzările companiei au scăzut cu 0,7%, la 9,5 miliarde euro. "Unilever" a avut rezultate bune pe pieţele emergente, unde vânzările au sporit cu 9,5%, şi în SUA, unde creşterea a fost de 3,8%. În schimb, vânzările companiei au scăzut cu 2,8% în Europa de Vest.
În luna februarie, "Unilever" a abandonat ţinta de vânzări pe 2009 şi 2010, din cauza deteriorării economiei globale şi a volatilităţii preţurilor materiilor prime. Anterior, compania îşi stabilise un obiectiv de creştere anuală a vânzărilor cu 3-5%.