"Inditex" SA, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, care deţine lanţul "Zara", şi-a majorat cu 27% profitul în primele nouă luni din anul fiscal curent, ca urmare a deschiderii de noi magazine pe pieţele emergente şi a expansiunii afacerilor online.
Câştigul net al companiei spaniole a ajuns la 1,66 miliarde euro (2,2 miliarde dolari) în cele nouă luni încheiate în octombrie, cifra fiind conformă aşteptărilor analiştilor. Profitul înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări (Ebitda) a crescut cu 25%, la 2,78 miliarde euro, iar vânzările - cu 17%, la 11,4 miliarde euro.
În perioada de raportare, "Inditex" a deschis 360 de magazine, numărul total al centrelor comerciale ale companiei ajungând la 5.887 în 86 de ţări.
Proprietarul mărcilor "Zara" şi "Massimo Dutti" se extinde pe pieţe precum China, ţară în care şi-a lansat vânzările online în septembrie.
Din octombrie, compania vinde online şi în SUA, iar din primăvara-vara anului viitor, vor fi disponibilie comenzile pe internet şi în Canada.
"Inditex" şi-a reiterat ţinta de deschidere a 480 - 520 de magazine anul acesta.