"Honda Motor" Co., al treilea producător auto din Japonia, şi-a diminuat cu 12% profiturile în cel de-al treilea trimestru fiscal, din cauza deprecierii peste aşteptări a yenului în raport cu dolarul. Cîştigul net al societăţii a însumat 133,1 miliarde de yeni (1,13 miliarde de dolari) în perioada octombrie-decembrie 2005, comparativ cu 150,8 miliarde de yeni în ultimele trei luni din 2004. "Honda" şi-a modificat în creştere profitul pe întregul an fiscal - de la 490 miliarde de yeni la 605 miliarde de yeni. Vînzările companiei au crescut cu 16%, la 2.470 miliarde de yeni.
Profitul operaţional a sporit cu 24%, la 195 miliarde de yeni. "Honda" realizează 70% din profitul său operaţional în SUA, cea mai mare piaţă auto din lume. În ultimele trei luni din 2005, moneda niponă a avut un curs mediu de 117,23 unităţi/dolar, în condiţiile în care oficialii companiei şi-au asumat un curs de 110 yeni/dolar în calculele lor.
În ceea ce priveşte volumul vînzărilor, acesta s-a diminuat cu 0,1%, la 816.000 unităţi, în perioada menţionată. În America de Nord, vînzările au crescut cu 7,7%, la 434.000 de vehicule, iar în Japonia s-au micşorat cu 9,8%, la 156.000 de unităţi. Dacă nu este luată în calcul Japonia, vînzările companiei au scăzut cu 14% în Asia, la 117.000 de unităţi.