Şoferii care blochează complet trotuarele ar putea fi amendaţi cu până la 3.000 de lei, adică amenda maximă din Codul Rutier, propun mai mulţi parlamentari, care cer ca pietonilor să le rămână cel puţin un metru de trotuar, pentru a putea circula în siguranţă. Dezbaterea ridică o problemă mai veche dar acută a traficului din Capitală: lipsa locurilor de parcare, inforează Digi24.
În multe cartiere din Bucureşti, pietonii împart şoseaua cu maşinile pentru că trotuarele sunt blocate. Sute de maşini sunt parcate pe trotuar fără ca şoferii să lase spaţiu pentru trecerea pietonilor.
Creşterea amenzilor ar putea descuraja şoferii care parchează ilegal, cred iniţiatorii proiectului care ar urma să modifice Codul Rutier.
Sebastian Burduja, parlamentar PNL: "Sunt situaţii în care se obstrucţionează traficul la situaţii de criză. Sunt echipaje care trebuie să intervină, să intre în bloc cu targa şi nu au cum să treacă".
Parlamentarii vor ca cei care parchează ilegal pe trotuar să primească între 9 şi 12 puncte de amendă, ceea ce înseamnă cel puţin 1.300 de lei.
Sebastian Burduja, parlamentar PNL: "Statisticile arată că peste 80% dintr şoferi sunt nevoiţi să parcheze ilegal. În Bucureşti sunt peste 300.000 de parcări publice şi peste un milion de maşini înmatriculate."
Chiar şi unii dintre şoferi spun că soluţiile propuse sunt bune pentru că sunt foarte multe maşini parcate pe trotuar.
Oprirea în loc nepermis este însă amendată de Codul Rutier. În Franţa sau Grecia, sancţiunile sunt mult mai dure: şoferii care blochează trotuarul pe lângă amendă rămân şi fără plăcuţele de înmatriculare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2021, 11:39)
Daca da doua amenzi ca alea scoate muncitorul din piata muncii, il baga efectiv in faliment.
Personal nu sunt locuri de parcare cand trebuie sa prestez servicii sau sa fac constatari!
Inteleg nu sunt bani la buget dar nu amenta 1 salariu!
Oamenii ca pondere au rate la banci, au costuri cu gaze si curent in crestere, au impozite in crestere, au somaj in crestere (sau nu au de munca)... cu asemenea politici puneti economia si mai rau pe genunchi.
Nu zic, e o problema cu parcarile, dar nu e noua treaba!
Stiti ca in realitate cu cat rata aglomeratiei si ambuteiajele este mai mare cu atat Scade real GDPul unui oras?
Faceti cv cu fluidizarea si nu atacati Productivitatea Orasului (fizica, materiala sau imateriala) prin amenzi deplasate de realitate!
Inteleg sunt zone unde unii parcheaza efectiv pe trecere sau neregulamentar.
Dar tare am eu banuiala ca forma asta de amenda se doreste si in cartierele fara parcari; pentru oamenii ce parcheaza cum poate in jurul unor blocuri de tip Garsoniere sau blocuri comuniste unde sunt mai multe apartamente ca ampremta la sol pentru o masina parcata.
Acolo se vrea defapt abuzul facut cu premeditare!
Semnat comenturi “cretine”