În jur de 700 de angajaţi necalificaţi, slab calificaţi sau având calificări nerelevante pentru locul de muncă actual vor beneficia de cursuri gratuite de calificare sau recalificare în sectorul izolaţiei termice a clădirilor, informează un comunicat remis astăzi redacţiei.
Proiectul, numit "Proeficien - Calificări Profesionale pentru Eficienţă Energetică" se înscrie în Axa prioritară nr. 2 "Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii", Domeniul major de intervenţie 2.3 "Acces şi participare la formare profesională continuă", având o durată de implementare de 18 luni, începând cu data de 02.05.2014.
Acesta este dezvoltat de Asociaţia Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din România (APMCR), în parteneriat cu un partener naţional-Fundaţia Casa de Meserii a Constructorilor şi doi parteneri transnaţionali- Scuola Edile Terni şi Formedil-Ente Nazionale per la Formazione e l'Addestramento Professionale.
Obiectivul general al proiectului îl constituie creşterea participării la formarea profesională continuă din partea lucrătorilor slab calificaţi sau necalificaţi angajaţi în sectorul construcţiilor/materialelor pentru construcţii, prin calificarea sau recalificarea acestora în ocupaţii relevante pentru sectorul izolaţiei termice a clădirilor.
Toţi participanţii înregistrati vor beneficia şi de servicii de consiliere şi orientare profesională specifică angajaţilor.
Calificările ce sunt oferite de proiect sunt: lucrător în izolaţii, izolator, lucrător finisor pentru construcţii, zugrav - ipsosar - vopsitor - tapetar.
În urma absolvirii cursurilor, se vor obţine certificate de calificare, recunoscute de Ministerul Muncii şi emise de Autoritatea Naţională pentru Calificări.
În cadrul proiectului, se vor organiza doua stagii de instruire practică în Italia pentru 2 grupe de câte 10 persoane pe o durata de 5 zile, respectiv 40 ore de instruire fiecare. Stagiile, sub responsabilitatea Partenerului Scuola Edile Terni- Şcoala pentru formarea profesională a lucrătorilor din sectorul construcţiilor din Terni, Italia, vor reprezenta un element de motivare şi premiere a cursanţilor care vor atinge rezultatele cele mai bune pe parcursul implementării instruirii în România.