• Tarif unic pentru toate companiile de taxi
• Tarif de pornire - dublul tarifului de distanţă
• Va dispărea monopolul din aeroport
• Taxiurile autorizate într-o localitate îşi pierd licenţa dacă operează în alt oraş
Tarifele pentru serviciul de taxi urmează să fie majorate, după cum ne-a spus Viorel Radu, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI). Domnia sa ne-a precizat că autorităţile locale vor stabili un tarif unic pentru toţi operatorii de taxi, subliniind că, deşi, potrivit unor calcule ale transportatorilor, tariful mediu pentru taximetrie ar trebui să ajungă la 2,7 lei pe km, ar fi bine şi dacă preţul plătit pentru acest serviciu va fi majorat la circa 2,1-2,2 lei/km.
"Avem costuri foarte mari - cu carburanţii, cu îngrijirea maşinilor, plătim impozite. Având în vedere, însă, că puterea de cumpărare este redusă, credem că ar fi bine şi dacă tariful va fi stabilit la 2,1-2,2 lei/km", susţine Viorel Radu.
Prevederea a fost introdusă, la iniţiativa ADTI, într-un proiect legislativ care ar urma să intre în vigoare în circa o lună, ne-a mai spus domnia sa, adăugând că a fost aprobat în comisiile parlamentare, urmând să fie supus votului în plenul Parlamentului, în cel mai scurt timp.
Proiectul subliniază că nivelul tarifului de distanţă va fi stabilit diferenţiat pe categorii de autoturis-me, în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului (până la 2.000 centimetri cubi şi peste 2.000 centimetri cubi).
De asemenea, tariful de pornire va fi egal cu dublul tarifului de distanţă, în prezent acestea două fiind egale.
Problema majoră cu care se confruntă, în prezent, taximetriştii autorizaţi este prestarea acestui serviciu în mod ilegal, potrivit preşedintelui ADTI, care ne-a spus: "Cel puţin în Bucureşti, taximetria se desfăşoară într-o ilegalitate totală. Nu mai avem încredere că serviciul de taxi este prestat în condiţii de siguranţă. Ne confruntăm cu o degringoladă totală, autorităţile nu intervin deloc, taximetriştii piraţi nu sunt amendaţi. În mod normal, în Bucureşti există circa 7.000 de taxiuri autorizate, din care 4.000 aparţin Asociaţiei, dar, pe întreg teritoriul Capitalei, îşi fac veacul vreo 20.000 de maşini de taxi. Noi am avut tot felul de acţiuni, dar nu s-a rezolvat nimic. Taximetria este falimentară".
Proiectul legislativ menit să completeze Legea privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere mai prevede, printre altele, că autorizaţia taxi sau orice altă copie conformă va fi suspendată odată cu ecusoanele aferente, pentru 1-3 luni, în anumite cazuri, printre acestea regăsindu-se şi cel în care autoturismul respectiv execută transport în regim de taxi în interiorul altei localităţi decât cea de autorizare. Această prevedere nu figurează în legislaţia actuală.
Viorel Radu ne-a spus că, în Bucureşti, operează circa 5.000 de taxiuri autorizate în Ilfov, cu toate că, "din datele oficiale transmise de autorităţile ilfovene, pe teritoriul acestui judeţ există circa 1.700 de autorizaţii pentru efectuarea serviciului de taxi".
Dacă legea în vigoare presupune că trans-portul persoanelor în regim de taxi poate fi realizat "permanent" între localitatea de autorizare şi aeroporturile situate în afara aces-tora, pentru asigurarea calităţii transportului administraţia fiecărui aeroport asigurând "o staţie" de debarcare a clienţilor transportaţi către aeroport, "precum şi locul de aşteptare a taxiurilor pentru clienţii transportaţi de la aeroport către localităţile de destinaţie", iniţiativa legislativă presupune că transportul persoanelor în regim de taxi se poate realiza "ocazional" între localitatea de autorizare şi aeroporturile situate în "alte localităţi", în vederea asigurării calităţii transportului administraţia fiecărui aeroport urmând să asigure "staţii de debarcare/îmbarcare" a clienţilor transportaţi "cu autoturismele taxi dinspre localităţile de autorizare către aeroport, precum şi locul de aşteptare a taxiurilor pentru clienţii trans-portaţi de la aeroport către localităţile de autorizare".
"La staţiile de debarcare vor avea acces gratuit şi nediscriminatoriu şi alte autovehicule de transport persoane, care transportă pasageri ai traficului aerian", mai arată proiectul.
Acesta interzice orice intervenţie neautorizată asupra aparatului de taxat, în scopul modificării sumelor de plată datorate de client în raport cu prestaţia reală.
1. fără titlu
(mesaj trimis de CRASH în data de 23.01.2013, 09:56)
Citez"tariful mediu pentru taximetrie ar trebui să ajungă la 2,7 lei pe km, ar fi bine şi dacă preţul plătit pentru acest serviciu va fi majorat la circa 2,1-2,2 lei/km" Deci facem profit bun si la 2.1 dar daca merge la prosti de ce sa nu punem 2,7? De fapt noi facem profit si la 1.4. Fraierii sa traiasca!
1.1. fa o proba (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de cineva în data de 23.01.2013, 13:36)
Incearca si tu sa faci profitul ala urias de care vorbesti, din taximetrie.
Nu vezi ca de 4-5 ani parcul auto nu s-a mai schimbat si toti au trecut pe gpl?
Crezi ca nu si-ar lua toti masini noi daca ar avea cu ce? E usor sa arunci cu noroi.
Stai si tu 12-18 ore pe traseu si apoi mai vino cu pareri.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.01.2013, 19:58)
daca dumneata poti face profit la tariful de 1.4 lei pe km,atunci te invit sa traiesti din acesti bani.
1.3. perfect adevarat (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de marius în data de 27.01.2013, 15:08)
perfect adevarat ceace spui.....uneori si acele 12-16-18 ore de stat pe strada nu iti ajung pt a plati ce ai de platit de fiecare data la sfirsitul lunii....sunt taximetrist si vreau sa spun k unii asa zisi baieti cu bani strimba din nas si dupa ce merg cu taxiul dintr-un capat al altuia al bucurestiului si strimba din nas in conditiile in care cursa face 21-22 lei in orele cu trafic intens.....toti parvenitii si toate zdrentele de oameni vor taxiul la scara...uneori sa ii iei din casa dak se poate .......nu mentin curatenia,nu se comporta civilizat intr-un taxi si mai ales vor sa si fumeze dak se poate pe perioada cursei care nu de multe ori face 5 lei....astia nu sunt clienti de taxi...astia sunt .......nu stiu cum sa ii numesc.....in fine.....pt toti astia as vota un tarif de 5 lei si pornirea dubla......pt restul oamenilor care sunt un model pentru oricare categorie de oameni cred k 2,2 e un tarif decent in conditiile in care 1 l de benzina costa aproape 7 lei...
2. profit?
(mesaj trimis de Obama în data de 23.01.2013, 12:01)
Ma indoiesc ca taximetristii fac profit.. Nu prea au din ce - la 1,4 lei km si la 6 lei benzina/motorina, RCA-ul si impozitele la masini, nu mai zic de starea drumurilor...nu prea vad din ce mai fac bani. Doar din bacsisuri. E adevarat ca multi au GPL, dar si ala a ajuns la 3,5 lei..
2.1. Poftim?! (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de GG_Kent în data de 23.01.2013, 15:31)
Face vreun taximetrist munca voluntara? Crezi ca daca nu ar face "profit" ar continua sa lucreze? Sigur NU! Probabil sunt zile mai bune si zile mai putin bune, dar clar la final de luna, cand trag inia si aduna, sigur ies pe plus. Altfel nu vad de ce ar mai lucra. Desigur, poate nu castiga cat si-ar dori, dar, la fel, in situatia asta sunt milioane de oameni doar in Romania. :)
Nu vad nicaieri unde scrie ce se intampla cu ce-i care "uita" sa dea bon sau care "nu au" sa dea rest...
2.2. Raspuns pt gg kent (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Bogdantaxi în data de 26.01.2013, 12:43)
Imi pare rau pt dvs dar noi stam 14-16 ore la munca sa ne putem plati ratele la masini nu sa avem profit. La tariful asta si la costurile intretinerii masinii nu ai ce profit sa ai, stai la munca de nevoie sa nu ramai dator la banca. Mi-ar placea sa va dau masina o luna sa vedeti cu cati bani ramaneti dupa ce achitati urmatoarele:400lei banca, 200lei statia radio, 100 lei,sanatate, 150lei intretinere masina(diesel), 200lei impozit pe venit, plus facturile de acasa, pe care le stim cu totii. Nu am mai pus rca, casco, agreeri, redevente alti bani dati anual.Ps. Eu sunt caz fericit cu doar 400lei banca pe luna. Asa ca sincer nu va doresc sa aveti profitul nostru.
2.3. asa e (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de marius în data de 27.01.2013, 15:18)
domnilor....pina nu facem toti taximetristii o revolutie....sa nu mai fim obligati sa masluim aparatele k cei care au licentele sa nu plateasca multi bani la stat,pina nu platim statiile in functie de de aportul si de comenzile pe care le primim de la dispecerat,pina nu ii facem sa ne respecte ca pe niste oameni care muncim si nu mai stim ce sa facem sa ne platim ratele la masini...nu se va schimba nimik......nu vede ti ca mai avem putin si pupam toti oamenii in fund si suntem tratati ca niste animale???sunt taximetrist si consider k toate aceste firme bagaboante de taxi care ne dau ore penalizare si dak nu respiram doar pe nas, trebuiesc puse la zid si controlate de oameni adevarati care vor sa combata toate kkturile care se fac in taximetrie si toti stim k se fac enorm de multe cacaturi in acte si in aparate ......si de unde pleaca aceste lucruri???aaaaa???da domnilor...de la firmele care au licentele care ne impun in mf de 20 su 30 de mil pe luna...si sa nu depasim niciodata,carte de munca la 2 ore......pai ce noi stam doar 2 ore pe zi la munca???si dispeceratele care dak se munceste,dak au comenzi sau nu......banii n-i iau in fiecare luna....deci cer si strig cu voce tare.....SA FACEM REVOLUTIE DAK VREM SA NE FIE BINE.......DAK NU.....O SA FIM TRATATI IN CONTINUARE CA NISTE ANIMALE....
2.4. si inca ceva (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de marius în data de 27.01.2013, 15:24)
problemele nu sunt la noi,cei care stam pe strazi de dimineata pina noaptea,ci la cei care ne trimit pe strazi fara acte in regula,cei care ne obliga sa facem porcarii cu aparatele.....DAK FIRMELE DE SPECIALITATE SI DE CONTROL VOR SA COMBATA ACESTE EXCROCHERII SA IA FRUMOS TOATE FIRMELE CARE AU LICENTE INCHIRIATE LA TAXIMETRISTI SI ATUNCI OR SA VADA SI EI DEFAPT UNDE SUNT PROBLEMELE.......AM SA TRIMIT MAIL-URI LA TOATE INSTITUTIILE DE CONTROL PINA AM SA VAD K SE REZOLVA CEVA SI CA PUTEM MUNCI ASA CUM TREBUIE,INDIFERENT DE CONSECINTE.....
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de bogdantaxi în data de 28.01.2013, 15:16)
Colegu, firmele de care vb tu aruncă unde trebuie cu banu şi de aia nu intervine nimeni, iar noi taximetriştii ,suntem prea laşi să facem ceva.La mitinguri venim max500 -600 de taximetrişti restul stau la munca.
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.02.2013, 19:11)
ca sa i-ti da-i seama ce profit am trebuie sa ti spun ca am facut imprumut la banca sa pot plati impozitul ca sa obtin certificatul fiscal pe zero ca sa pot sa i-mi prelungeasca autorizatia.eu te intreb pe dvs poti sa mergi si cu apa daca platesti taxe si impozite la 1.39 nu o sa ai nici odata profit
3. dar ce conteaza
(mesaj trimis de Obama în data de 23.01.2013, 12:17)
ca autoritatile vor face si vor drege in privinta tarifelor daca nu SECURIZEAZA MACAR aeroporturile in ce priveste taxiurile. Sa ai servicii de calitate la aeroport mi se pare o chestie de bun simt. Sa fie verificati cei care iau straini. Sa fie reprezentanti ai firmelor de taxi IN aeroport pentru strainii care vor sa fie siguri ca nu vor avea probleme - multi sunt dispusi sa plateasca in plus (care oricum e nimic fata de alte tari). intr-un cuvant sa fie CIVILIZAT!!!
4. Legea e la misto
(mesaj trimis de Taximetrist2006 în data de 25.01.2013, 22:58)
Din cate am eu impresia cineva s-a facut k se intereseaza de soarta noastra dar lasa in continuare treburile asa cum sunt. Daca au bagat-o in lege si pe asta cu "localitatea de autorizare" din cauza asteia risca sa pice. Legea o sa fie respinsa iar pe principiul liberei circulatii. Daca "muschiul la client" vrea sa plece cu taxiul la Brasov si sa caute pe cineva sau ceva 2 ore prin acel oras Taximetristului ii trebuie suspendata licenta? Dealtfel caracterul permanent s-a stabilit ca e dificil de delimitat intre Ilfov si Buc. 2 - In afara de tariful mic si numarul de licente mai ramane si problema PIRATILOR agreati. Adik sunt unii pe la rutiera care si-au luat cate 3-5 loganuri , le-au facut galbene si le-au dat la plan sau la ramanere fara licente , colantate cu embleme cunoscute si care neplatind taxe evident ca fac fata. Fiirma a carei emblema este copiata nu se ia de respectivele masini, rutiera e blanda cu soferii respectivi. 3 la finante stim toti cum sta treaba: " Mi-a spus un client, patrin de club in centrul vechi ca la referendum au bagat control de la Garda Financiara Ilfov, invatati cu spagi enorme ca la depozite si fiecare a trebuit sa dea telefoane dupa interventii care sa le explice necioplitilor astia k un club/ pub nu produce cat depozitul de legume - fructe.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.01.2013, 23:08)
Doamna reporter Olescu, dar cine este domnia sa Radu Viorel? Declara faptul ca 4000 de taximetre sunt ale asociatiei? Care asociatie? Puneti-l sa va faca dovada faptului ca-i detine, habar nu are cu ce se mananca taximetria si se erijeaza in reprezentantul nostru. Daca vreti sa stati de vorba cun un baiat destept sunati-l pe ala de la Sindicatul taximetristilor. Veti vedea diferenta, baiat scolit, cu dictie, nu balbait ca "distinsul" Radu Viorel. Intrebati-l pe ala de la sindicat cate interpelari a facut si de ce natura, ca omul are toate documentele si puteti sa le vedeti si dvs. A facut Radu Viorel un proiect? Initiativa legislativa? Habar nu are sa lucreze-n Word sau Excell. Se folosesc firmele de el ...si Pelicanu' la fel. Colegilor, de ce nu-l luati pe om la intrebari....ca el si cu Matei Florin ne-a nenorocit. Are el 4000 de transportatori in asociatie? Omul organizeaza targuri si expozitii mestesugaresti cu aprobarea lui Oprescu. Face bani buni in numele asociatiei pe care nu-i imparte cu voi ....sau cu aia 4000 ai lui pe care nu-i are .....aaaaa nu stiati nu? Nu aveti decat sa verificati, este cumparat cu totul.
Lasand gluma la o parte va spun eu ce ne trebuie. Tarif in cuantum de 40% din costul litrului de carburant si tarif extraurban. In acest fel reglementam tot. Cine-i in afara localitatii sau pe raza altei localitati merge obligatoriu cu tarif de exterior. In caz contrar PA autorizatie. Numai asa scapam de Ilfov. Cat despre Radu Viorel care a facut brigada cu Pelicanul .....nici nu stiti ce va pregateste. Eu unul va spun ca este un impostor.....face omul si mobila ....face si bani de la primarie ....si-l doare'n spate de noi. In 2008 a facul Blat cu CNTR-ul (camera taximetristilor) si acum iese-n presa si spune ca ne vrea binele? Denigrati-l cat mai aveti timp ....ca tot datorita lui s-a introdus si caracterul permanent al zburatorilor ...asta ne nenoroceste de tot.....ultima oara era pe la Arsenal. la 3,5/km... Ia uite aici si telefonul lui 0766291594. Bagati-i in cap sa nu mai faca figuratie de sef, ca habar nu are ce'nseamna sa fi persoana desemnata....aaa....uite si autorizatia taxi 313 nr auto B 39 MEW. Un hot!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2013, 13:56)
Asa e colegu, dar nu vezi ca lumea nu stie, inghite toate pastilele pe care le arunca orice anonim si nu avem ce face. Suntem foarte putini cei care vrem binele taximetriei si nu putem face absolut nimic. Cata vreme legea actuala se mentine, esti legat de maini si de picioare. Noi daca am fi 100 de taximetristi pe luna sa punem 5lei pe zi, 30 de zile pe luna, cred ca ne permitem un avocat bun si sa atacam legea actuala, dar nu gasim nici suta aia de taximetristi.