Proiectul unei linii feroviare de mare viteză între Bucureşti şi Budapesta ar presupune costuri enorme şi trebuie realizat de la zero, nu pe infrastructura existentă la momentul actual în România, consideră Ionuţ Ciurea, relatează RFI România, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructură.
Expertul susţine că înainte de relizarea proiectului, este nevoie de un studiu de fezabilitate, prin intermediul căruia să se demonstreze de ce nu ar fi utilă o astfel de investiţie.
Ionuţ Ciurea se întreabă: "Din punctul nostru de vedere, acest proiect are grave probleme de fezabilitate. În primul rând, trebuie să ne uităm la costul investiţiei. Dacă vorbim de o linie într-adevăr de mare viteză, pentru că ceea ce se construieşte acum pe Coridorul IV nu este cale ferată de mare viteză, adică viteza de proiectare este de 160 km/h, viteza maximă cu care ar trebui să meargă trenurile. Dacă ne uităm la ceea ce se doreşte, cel puţin declarativ, să se facă între Cluj şi Budapesta într-o primă fază, linie de mare viteză, asta înseamnă 200 km/h şi mai mult. Nu ne este clar de unde sunt atât de mulţi pasageri, care ar folosi această conexiune şi de ce am folosi un tren de mare viteză să mergem de la Cluj la Budapesta şi n-am folosi avionul?"