Compania Promelek XXIvizează comercializarea, până la finalul anului în curs, a 400 de staţii de încărcare destinate maşinilor 100% electrice sau hybrid plug-in, informează un comunicat al companiei Promelek XXI.
Potrivit datelor companiei, în ultimii doi ani, numărul cererilor pentru staţiile de încărcare destinate maşinilor 100% electrice sau hybrid plug-in s-a dublat. De altfel, studiile de piaţă arată că, la final de 2022, harta benzinăriilor verzi din ţara noastră a ajuns la un număr număr total de 1.350 de staţii de încărcare, precizează comunicatul de presă.
Karoly Nagy, Director General PROMELEK XXI a declarat: "Piaţa maşinilor electrificate a cunoscut o creştere semnificativă în România în ultimii ani, generând astfel o cerere tot mai mare pentru montarea staţiilor de încărcare dedicate acestor vehicule. Având în vedere aceste tendinţe ascendente, ne-am hotărât să ne extindem linia de business dedicată staţiilor de încărcare electrice şi să ne concentrăm asiduu asupra dezvoltării acestei infrastructuri. Proprietarii de maşini electrice au acum nevoie de o reţea adecvată pentru a-şi putea încărca vehiculele acasă, la locul de muncă şi în timpul călătoriilor", potrivit comunicatului de presă.
Pe fondul evoluţiei tehnologice a maşinilor 100% electrice sau hybrid plug-in, dar şi a programelor de finanţare susţinute de Guvern, tot mai multe persoane optează pentru achiziţia unei maşini electrice. Conform datelor APIA• (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), în primele 6 luni ale acestui an s-au înmatriculat în jur de 16.000 de autoturismele din această categorie (fie 100% electrice, fie hybrid plug-in sau full hybrid), reprezentând aproape 22% din numărul total de maşini înmatriculate. De altfel, ca şi în 2022, maşinile electrificate au performat cel mai bine la nivel de piaţă, achiziţiile fiind în creştere cu 34,5% raportat la primul semestru al anului trecut, precizează sursele.
"Una dintre tendinţele actuale pe piaţa de profil este reprezentantă de integrarea staţiilor de încărcare lente cu sistemele fotovoltaice. Aceasta reprezintă o soluţie sustenabilă şi economică pentru clienţii care doresc să îşi reducă costurile cu energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor lor. În ceea ce priveşte staţiile rapide, se remarcă creşterea treptei minime de încărcare de la 50 kW la 60 kW, iar opţiunea cu doi conectori de încărcare simultani este cea mai frecventă alegere", a mai spus Karoly Nagy, conform comunicatului de presă.
"O altă tendinţă importantă este reprezentată de programele de finanţare pentru staţii de încărcare, care stimulează cererea din partea sectorului public şi a companiilor beneficiare ale programului Electric UP. În cazul acestor categorii de clienţi, alegerile se îndreaptă către staţii de încărcare All In One, care permit atât încărcarea într-un timp scurt, cu conectori de încărcare rapidă în DC, standard european Combo CCS şi standard asiatic CHAdeMO, dar şi o încărcare într-o perioadă mai lungă de timp, cu conectori de încărcare lentă în AC, type2", a completat Karoly Nagy, după cum reiese din comunicatul de presă.