PROTESTUL TRANSPORTATORILOR MERGE MAI DEPARTE Cristian Muntean, ASSAI: "Senatorii au promis o nouă lege RCA, până la finalul lunii"

A.A.
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări #Transporturi / 8 septembrie 2016

Cristian Muntean, ASSAI: "Senatorii au promis o nouă lege RCA, până la finalul lunii"

Actualizare Liviu Iolu 16:40 "MFP pune în dezbatere publică un proiect de ordonanţă pe tema RCA"

Ministerul Finanţelor Publice va pune în dezbatere publică, astăzi, un proiect de ordonanţă de urgenţă referitor la poliţele RCA, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu.

"A existat o informare în Guvern pe tema RCA. Astăzi, Ministerul de Finanţe va pune în dezbatere publică un proiect de ordonanţă de urgenţă pe această temă. Se va lua legătura şi cu Parlamentul, pentru că există şi o iniţiativă legislativă parlamentară pe aceeaşi temă, a RCA-ului, şi se va lua legătura cu Parlamentul pentru armonizare", a spus Iolu, la Palatul Victoria.

(G.F.)

---------

Senatorii au promis o nouă lege RCA, până la finalul lunii, potrivit lui Cristian Muntean, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), care spune că protestul transportatorilor contra creşterii tarifelor RCA se va ţine pe 15 septembrie, aşa cum a fost anunţat.

Domnia sa a fost, prezent, ieri, la discuţiile Comisiei pentru buget finante din Senat asupra proiectului de lege RCA, unde au mai venit transportatorii, dar şi vicepreşedintele ASF pentru asigurări Marius Vorniceanu.

Potrivit lui Cristian Muntean, în Senat, s-a stabilit ca transporatatorii să transmită, până vineri, o serie de propuneri de modificare a proiectului de lege.

Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) este de părere că întânirea de la Senat, de ieri, a avut iz politic, în condiţiile în care preşedintele PSD Liviu Dragnea a făcut declaraţii, în cursul zilei de ieri.

Conform domnului Ştefănescu, protestul transportatorilor programat pentru 15 septembrie se va ţine: "Mâine (n.r. astăzi) mergem la Primărie pentru autorizaţia de protest pentru joi, 15 septembrie. Vrem să protestăm la Guvern. Înţelegem că vor să dea Ordonanţă de Urgenţă, miercuri. Numai în cazul acesta ne gândim să oprim protestul, deoarece în proiectul de OUG se regăsesc o parte din propunerile transportatorilor".

Potrivit unor surse, din proiectul OUG au fost eliminate mai multe prevederi, la propunerea Consiliului Concurenţei (CC), deşi au fost negociate cu transportatorii. Astfel, CC a propus să fie eliminată prevederea ca asiguratorul RCA să îi prezinte asiguratului, la solicitarea acestuia, calculul actuarial şi indicatorii utilizaţi privind modul de determinare a primei de asigurare. O altă propunere este ca Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) să nu mai aibă în atribuţii publicarea tarifelor de referinţă RCA şi nici de a publica pe site-ul propriu date statistice privind tarifele practicate de service-uri, conform surselor noastre.

Proiectul OUG RCA, ca şi cel depus la Senat, introduce posibilitatea limitării tarifelor.

La discuţiile de ieri din Senat, s-a stabilit că va exista un preţ de referinţă pentru poliţele RCA, la care se vor aplica criterii de risc, potrivit lui Cristian Muntean. Domnia sa ne-a declarat: "Preţul de referinţă va fi calculat de o entitate independentă de ASF, ca să nu depindă de asiguratori.

Aceasta va calcula preţul de referinţă pornind de la rata daunei medii combinate, la care se va adăuga un procent de aproximativ 35% - 25% cheltuieli de administrare plus 10% cheltuieli de vânzare a poliţei. Cam aşa va arăta formula.

Până vineri, trebuie să venim cu propuneri de criterii de risc.

Asigurarea RCA va fi atât pe persoană, cât şi pe autovehicul. Daunalitatea sau bonificaţia va urmări persoana, nu maşina.

În lege, va fi cuprins faptul că într-un termen, probabil 9-12 luni, va fi înfiinţat Exim Asig ca jucător cu capital de stat pe piaţa RCA.

De asemenea, vor fi prevăzute sancţiuni pentru firmele de asigurări care nu plătesc daunele în termenul legal, iar service-urile nu vor mai avea voie să refuze clienţii pe motiv că asiguratorii sunt rău platnici.

Avem promisiunea că până la sfârşitul lunii vom avea o lege nouă RCA.

Atât forma legii de la Senat cât şi proiectul OUG au suferit modificări impuse de autori necunoascuţi, care poartă interesele asiguratorilor".

Şi domnia sa ne-a confirmat că protestul din 15 septembrie se va ţine: "Lucrurile merg la fel, pentru că, deocamdată, vorbim de promisiuni. E foarte greu să trăieşti din promisiuni în România".

Comisia de Buget Finanţe din Camera Deputaţilor va chema la audieri Autoritatea de Supraveghere Financiară, miercurea viitoare, cu privire la disfuncţionalităţile de pe piaţa RCA, potrivit deputatului PNL Andreea Paul.

De asemenea, membrii Comisiei pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor au solicitat audierea ASF.

Liviu Dragnea: "Am vorbit cu colegii mei să aibă rapid o întâlnire în comisiile de specialitate şi cu conducerea ASF"

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a afirmat ieri că a discutat cu colegii din Parlament, astfel încât să aibă întâlniri, în comisiile de specialitate, cu reprezentanţii conducerii ASF: "Am vorbit cu colegii mei ca, în zilele următoare, rapid, să aibă o întâlnire în comisiile de specialitate ale Parlamentului cu conducerea ASF, care trebuie să dea explicaţii serioase şi îi avertizez să nu ia în glumă această întâlnire, cu Consiliul Concurenţei şi cu cei de la ANAF, să vedem dacă ANAF-ul a fost interesat, pe lângă marile controale pe care le face, în special la firmele româneşti mici şi mijlocii, dacă a fost interesat cum s-au mişcat banii din aceste firme de asigurări. Că poate totul e în regulă, dar din ce în ce mai mulţi români vrem să ştim lucrul acesta".

Dragnea a precizat că, în opinia sa, transportatorii români plătesc preţuri mult mai mari decât cei străini la poliţele RCA.

"'O firmă, un transportator român, pentru clasa auto B0, plăteşte o primă de asigurare pe camion de 10.485 de lei, adică aproape 105 milioane de lei, pentru un număr de 60 de poliţe. Pentru o situaţie aproape similară un alt transportator străin, pentru 68 de poliţe, deci aproape la fel, plăteşte 3.937 de lei, deci 105 milioane transportator român, 39 de milioane transportatorul străin. Un transportator român mai micuţ pentru a fi ajutat să existe în continuare, plăteşte o primă de 250 de milioane de lei'', a mai declarat Liviu Dragnea.

Liderul PSD a spus că informaţiile provin dintr-un document primit la partid, precizând că este convins că în ASF sau în zona ASF-ului mai sunt oameni care încă gândesc româneşte şi doresc investigarea situaţiei.

"'Este mult prea multă confidenţialitate într-un domeniu în care se vede cu ochiul liber că firmele de asigurări româneşti au fost scoate de pe piaţă, închise sau s-au luat alte măsuri, iar transportatorii români nu că sunt dezavantajaţi, sunt supuşi unii program ca încet, încet să dispară şi ei. Sunt din ce în ce mai mulţi transportatori care îşi fac firmele în străinătate pentru a putea beneficia de prime de asigurare mai mici pe care să le poată suporta'', a subliniat Dragnea.

Pe fondul creşterilor explozive din piaţa RCA, transportatorii au solicitat demiterea conducerii ASF.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb