RAPORT EIT FOOD: Impactul pandemiei de COVID-19 asupra comportamentelor alimentare europene

S.B.
Miscellanea / 1 decembrie 2020

Impactul pandemiei de COVID-19 asupra comportamentelor alimentare europene

EIT Food a publicat astăzi un nou raport privind impactul pandemiei COVID-19 asupra comportamentelor alimentare ale consumatorilor.

Un sondaj realizat în rândul a 5.000 de consumatori din zece ţări europene arată că măsurile carantinei este posibil să fi provocat schimbări de comportament de durată în ceea ce priveşte consumul de alimente - marcate de schimbări substanţiale în tendinţele în materie de cumpărare, pregătirea meselor şi obiceiurile alimentare. Cercetarea a fost realizată de un consorţiu de universităţi de top din Europa, condus de Universitatea Aarhus din Danemarca.Cele zece ţări chestionate au fost Spania, Suedia, Germania, Regatul Unit, Polonia, Italia, Franţa, Grecia, Finlanda, România.

Noul raport vine la doar câteva luni după ce Comisia Europeană şi-a publicat strategia de referinţă Farm to Fork ("De la producător la consumatorul final"), solicitând crearea unui mediu alimentar care să faciliteze consumatorilor alegerea unor diete sănătoase şi durabile, oferindu-le în acelaşi timp acces la alimente suficiente şi accesibile. Pe măsură ce Europa îşi revine din pandemia de COVID-19, există o oportunitate unică pentru industrie de a coopera cu consumatorii şi de a se baza pe tendinţele de protejare a sănătăţii şi a sustenabilităţii, în continuă creştere.

Profesorul Klaus Grunert, rectorul Secţiei Departamentului de Management al Universităţii Aarhus, a declarat: "Cercetările noastre arată că pandemia de COVID-19 a schimbat modul în care oamenii gândesc, cumpără, planifică şi consumă mâncarea.

Partea bună în timpul acestei pandemii a fost reprezentată de apariţia diferitelor tendinţe pozitive, în special în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi sănătatea. Industria are o oportunitate reală de inovare pentru a satisface nevoile consumatorilor, de exemplu, prin noi experienţe prin care consumatorii să se bucure de mâncare acasă sau să-şi adapteze experienţa online la noile moduri de cumpărare."

Consumatorii români precauţi petrec mai mult timp în bucătărie

Mai mult de jumătate dintre consumatorii români (56%) au declarat că s-au confruntat cu probleme financiare în timpul pandemiei de COVID-19, uşor peste media europeană de 54%.

În timp ce România a înregistrat una dintre cele mai mari creşteri a cumpărăturilor planificate cu atenţie (50%) şi a cumpărăturilor en-gros (51%), a înregistrat şi cea mai mare creştere a cumpărăturilor impulsive (39%).

La fel ca restul Europei, consumatorii români au redescoperit o plăcere pentru gătit. Aproape patru din zece români au afirmat că le-a plăcut să petreacă mai mult timp în bucătărie (37%), precum şi să încerce reţete noi (43%).

Modificări în comportamentele alimentare ale consumatorilor în întreaga Europă

Consumatorii din întreaga Europă s-au confruntat cu dificultăţi financiare în timpul pandemiei de COVID-19. O treime dintre respondenţi (34%) şi-au pierdut parţial sau total veniturile şi mai mult de jumătate (55%) au afirmat că le este greu să facă faţă cheltuielilor în fiecare lună.

În ciuda acestui fapt, consumatorii europeni au afirmat că au cumpărat mai mult din aproape fiecare categorie de alimente, deoarece carantinele cauzate de COVID-19 şi practicarea tot mai accentuată a muncii de acasă în toată Europa au făcut ca oamenii să petreacă mai mult timp acasă şi să mănânce mai puţin în oraş.

Cea mai mare schimbare comportamentală a fost modul în care cumpărăm, aproape jumătate dintre consumatori raportând o creştere a cumpărăturilor online (45%), cumpărături en-gros (47%) şi plecări pentru cumpărături planificate cu atenţie (45%).

De asemenea, consumatorii europeni petrec cu peste o treime mai mult timp în bucătărie (36%), declarând că le-a plăcut să gătească în timpul carantinei. De asemenea, împărtăşirea acestei experienţe cu ceilalţi a devenit şi mai importantă, trei din zece români (29%) stând la masă cu familia mai des.

Obiceiuri de durată după pandemie

Potrivit sondajului, importanţa crescută pe care a avut-o mâncarea în viaţa noastră va continua după ridicarea măsurilor de carantină. Aproape o treime dintre consumatori au afirmat că va fi mai important ca oamenii să aibă timp să gătească acasă (27%) şi să continue să consume alimente mai variate (30%) după pandemie.

În timp ce accesibilitatea va rămâne o prioritate pentru mulţi, 32% spunând că accesul la alimente cu preţuri mici va fi mai important, aceasta nu ar trebui să fie în detrimentul sănătăţii şi al unei alimentaţii bune. Dimpotrivă, aproape jumătate dintre consumatori (49%) au afirmat că sănătatea va fi mai importantă pentru ei în urma COVID-19.

Pe lângă prioritizarea propriei sănătăţi, consumatorii europeni au raportat o serie de schimbări care ar putea avea un impact pozitiv asupra sănătăţii planetei. De exemplu, peste o treime (35%) au spus că achiziţionarea alimentelor de la producători locali a devenit mai importantă pentru ei în timpul pandemiei de COVID-19. Şi se pare că tendinţa de a cumpăra de la producători locali va continua, aproape nouă din zece (87%) raportând că este foarte probabil să continue să facă acest lucru şi în viitor.

SaskiaNuijten, Director de comunicare şi implicare publică la EIT Food, a declarat: "Fragilitatea sistemului nostru alimentar a fost puternic evidenţiată în timpul pandemiei de COVID-19. Consumatorii europeni şi-au schimbat modul în care cumpărau şi consumau alimente aproape peste noapte şi nu există semne că ar reveni la "vechile obiceiuri" după ce măsurile de carantină vor fi anulate.

Acest studiu arată speranţa consumatorilor de a avea un acces mai bun la alimente cu preţuri accesibile, care va aduce beneficii atât planetei, cât şi sănătăţii lor. Este una dintre oportunităţile de care industria poate beneficia pe măsură ce reflectăm asupra modului de a construi un sistem alimentar mai bun de la de la producator la consumatorul final (Farm toFork).

Soluţiile se vor baza pe parteneriate de colaborare în mai multe sectoare şi aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm în continuare cu partenerii pentru a accelera tranziţia către un sistem alimentar potrivit pentru viitor."

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. "importanţa crescută pe care a avut-o mâncarea în viaţa noastră va continua după ridicarea măsurilor de carantină."

    Asta am ajuns in secolul 21, sa ridicăm osanale măncării in timp ce stam izolați ca șobolanii în case?

    Socializare lula, culutura lula, etc viață spirituală zero..asta au urmărit sectanții Ocultei Mondiale sa ne aducă la stadiul de animale, care mănâncă, dorm, se împerechează și se bucură de o viață măruntă in timp ce oligarhii planetei sparg miliarde. 

    1. Asta au vrut "Elitele" (educate nevoie mare) și slugile lor obediente:reducerea omului la instinctele primare, gata de a accepta orice "ajutor social" pt supravietuire. Adunam educație anulata(în toată lumea, mai puțin China, unde se învață în draci, ca și Coreea de Sud, Japonia) și avem individul de miine abrutizat, fără voie proprie și libertate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb