Curtea de Conturi a descoperit că Direcţiile Generale ale Finanţelor Publice (DGFP) Argeş şi Bihor au realizat, în 2011, plăţi pentru lucrări neexecutate asupra sediilor celor instituţiilor, se arată în Raportul Public pe anul respectiv al Curţii.
Astfel, la DGFP Argeş s-a constatat plata ilegală a sumei de 616.000 lei, din creditele bugetare alocate de la bugetul de stat, în baza contractului de proiectare şi extindere al sediului direcţiei. Compania responsabilă pentru realizarea construcţiei facturat suma de 628.000 lei, deşi executase lucrări de doar 12.000 lei, la sfârşitului lui 2011, acestea reprezentând cheltuielile pentru proiectarea sediului, se mai arată în raport.
În cazul DGFP Bihor, Curtea de Conturi a identificat un prejudiciu de 25.000 lei, ca urmare a decontării unor lucrări neexecutate sau a unor lucări mai mari decât cele realizate, precum şi a utilizării unor preţuri mai mari decât cele din oferta de bază, pentru lucrările suplimentare.
Probleme au fost constatate şi la DGFP Brăila, unde au fost stabilite eronat drepturile salariale, inclusiv sporurile, premiile şi alte drepturi acordate funcţionarilor publici. În perioada ianuarie-martie 2011, anumiţi funcţionari au încasat un spor de confidenţialitate şi mobilitate ilegal, în valoare de 53.000 lei.
La DGFP Mureş, nu au fost înregistrate în contabilitate obligaţiile instituţiei, ca urmare a sentinţelor definitive investite cu titlu executoriu de către terţi, la momentul producerii evenimentului (apariţiei datoriei), ci doar odată cu plata acestora, inexistenţa unei proceduri operaţionale clare în care să fie prevăzut modul de contabilizare a obligaţiilor instituţiei rezultate în urma unor hotărâri judecătoreşti definitive (despăgubiri civile etc.), precum şi neimplementarea unor instrumente (aplicaţii informatice etc.) care să permită centralizarea şI inventarierea tuturor obligaţiilor de plată provenite din hotărâri judecătoreşti definitive.
În cazul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Curtea de Conturi a identificat un prejudiciu de 173.000 lei, provenit din plăţi realizate în urma executării silite de către "SC Gallaher SRL". Din suma respectivă, 164.000 lei reprezintă penalităţi de întârziere, iar 9.000 lei cheltuieli de executare. La data de 19.10.2010, instanţa a obligat ANAF să soluţioneze o contestaţie formulată de societate în termen de maxim 30 de zile, sub sancţiunea plăţii unor penalităţi de 1.000 lei/zi întârziere, iar ANAF nu a dus la îndeplinire hotărârea instanţei de emitere a contestaţiei, pe considerentul că sentinţa nu era irevocabilă. Atât Direcţia Generală Juridică, cât şi societatea au formulat recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ), iar ambele recursuri au fost respinse ca neîntemeiate. Prejudiciul a fost posibil ca urmare a faptului că instanţa civilă care a încuviinţat executarea silită, precum şi instanţa care a judecat cererea de suspendare la executare silită au invocat, în motivarea hotărârilor lor prevederile Codului de Procedură Civilă, deşi ANAF solicitase ca decizia instanţei să fie emisă în baza dispoziţiilor Legii contenciosului administrativ (interpretări diferite ale aplicabilităţii legislaţiei), fapt ce a condus la punerea în executare a sumelor solicitate de către creditoare. De asemenea, Curtea de Conturi a constatat şi o serie de deficienţe la inventarierea patrimoniului Fiscului.
În cazul Gărzii Financiare, au fost evidenţiată, în mod eronat, în contabilitate, valoarea unor bunuri şi creanţe, suma estimată fiind cu 2,012 milioane lei mai mare. De asemenea, a fost admisă la plată, în mod nejustificat, suma de 16.000 lei, aferentă contractului de execuţie lucrări.
Probleme legate de inventarierea activelor, precum şi de reevaluarea unor bunuri din patrimoniu, au fost constatate şi la Autoritatea Naţională a Vămilor.