Cheltuielile cu publicitatea au atins un nivel record în 2005, în întreaga lume, crescând cu 2,4% faţă de anul 2004, la 570 miliarde de dolari, conform raportului "Semne vitale 2006-2007", publicat de Worldwatch Institute. Documentul arată că aproximativ jumătate din această sumă (48%) a fost cheltuită în Statele Unite ale Americii, aproape la fel ca în 2004, însă cu 4% mai puţin decât în 2000. Raportul notea-ză faptul că o sursă importantă de venituri din publicitate este, în SUA, poşta directă. Acest tip de publicitate, care reprezintă 21% din cheltuielile totale în materie realizate de SUA, a crescut cu 6% în 2005, la 56,6 miliarde de dolari, respectiv 41,5 miliarde de scrisori. Această evoluţie este, în mare parte, rezultatul implementării, în 2004, a programului "Să nu suni!", care restricţionează, pe teritoriul SUA, practicile de telemarketing.
Din totalul cheltuit la nivel mondial pe publicitate, 404 miliarde de dolari au ajuns la organele majore de presă - televiziuni, ziare, reviste, internet - cu 2,4% mai mult decât în 2004, notează Worldwatch Institute. Astfel, televiziunile au luat "partea leului", adică 37% din suma menţionată (cu 1,4% mai mult decât în anul anterior). La ziare a ajuns o proporţie de 30% din sumele alocate publicităţii, de asemenea cu 1,4% mai mult decât în 2004. Revistele şi radiourile au atras 13%, respectiv 9% din cheltuielile cu publicitatea, niveluri similare cu cele din 2004. Potrivit Worldwatch Institute, creşterea cea mai importantă este constatată pe segmentul internet. Deşi publicitatea derulată prin acest mijloc a reprezentat numai 5% din total, sumele alocate au crescut cu 26% faţă de 2004.
Per total, în America de Nord, dar şi în Europa, publicitatea prin mijloacele media importante a crescut cu mai puţin de 1%, indică raportul Worldwatch Institute. În Asia, creşterea a fost de 2,6%, cu puţin peste media globală. Cele mai importante creşteri - de circa 15% - au fost înregistrate în America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu. Totuşi, aceste din urmă regiuni reprezintă numai 10% din piaţa globală a publicităţii, potrivit analizei Worldwatch Institute.
Raportul subliniază că, în 2005, cheltuielile cu publicitatea au atins, la nivel mondial, 88 de dolari per persoană. În SUA, acest indicator este mult mai mare decât media globală, respectiv 933 dolari/persoană, iar în afara SUA - mult mai mic, de 48 de dolari/ persoană.