Segmentul OTC al pieţei medicamentelor a scăzut cu circa 8,3% în trimestrul al doilea din 2018, faţă de primele trei luni, arată un comunicat al Asociaţiei Române a Producătorilor de Medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI).
În ciuda scăderii, însă, acest segment de piaţă, care include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, înregistrează o evoluţie stabilă, similară anului trecut când, în aceeaşi perioadă, se observa o scădere de aproximativ 7% faţă de primul trimestru al anului 2017, mai informează RASCI.
Potrivit datelor Cegedim, în perioa-da aprilie-iunie 2018, piaţa de produse OTC din România a înregistrat vânzări de 810.2 milioane de lei, volumul de vânzări pentru prima jumătate a anului 2018 reprezentând circa 45,5% din vânzările totale înregistrate anul trecut.
Conform comunicatului, cele mai mari fluctuaţii se regăsesc la nivelul categoriilor pentru răceală, gripă şi alergii, respectiv categoria de produse dermatologice.
Documentul mai notează: "În timp ce prima categorie a scăzut cu 40,5% faţă de primul trimestru, categoria de produse dermatologice a înregistrat o creştere de 25%, având în vedere sezonalitatea produselor. Dacă în primele trei luni ale anului, toate categoriile înregistrau creşteri, în al doilea trimestru categoriile cu creşteri de vânzări includ doar produsele Lifestyle OTC, gastrointestinale şi dermatologice".
RASCI mai transmite că pe prima poziţie se află categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 187,6 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 23,2% în trimestrul doi din 2018, faţă de 175,9 milioane de lei în volume de vânzări şi cotă de piaţă de 19,9%, rezultate aferente primelor trei luni ale anului. "Aceasta este urmată de categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, cu vânzări de 167 milioane de lei, o creştere de 9,08% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", mai scrie în comunicat. Următoarele poziţii în clasament sunt ocupate, potrivit Asociaţiei, de: categoria de produse pentru răceală, gripă şi alergii, cu vânzări de 145 milioane de lei şi cotă de piaţă de 17,9%; categoria analgezice, cu 110,3 milioane de lei în volume de vânzări şi 13,6% cotă de piaţă; categoria vitamine, minerale şi suplimente, cu vânzări de 104,8 milioane de lei şi 12,9% cotă de piaţă.