Compania britanică "Reckitt Benckiser" Plc, cel mai mare producător mondial de substanţe pentru curăţenie casnică, raportează o creştere de 4,9% a profitului său în trimestrul al doilea din acest an, datorită sporirii veniturilor în urma achiziţiei unei divizii "Boots Group" Plc. Este vorba despre divizia de produse destinate îngrijirii sănătăţii.
Profitul net al companiei a însumat 151 milioane de lire sterline (280 milioane de dolari), comparativ cu 144 milioane de lire în trimestrul al doilea din 2005. Analiştii estimau un câştig mai mare, respectiv 162 milioane de lire sterline. Vânzările "Reckitt Benckiser" au sporit cu 19%, la 1,22 miliarde de lire.
Amintim că, în ianuarie anul acesta, "Reckitt" a cumpărat divizia "Boots" în schimbul sumei de 3,4 miliarde de dolari, ceea ce a dus la dublarea cifrei de afaceri a companiei pe segmentul produselor de îngrijire a sănătăţii. În urma achiziţiei, "Reckitt" a obţinut mărcile Clearasil şi Nurofen.
Oficialii companiei şi-au modificat în creştere previziunile referitoare la profitul pe întregul an, anticipând o creştere de 14%, faţă de 10% - cât estimau anterior. Aceştia nu au luat în calcul costurile de restructurare.
În privinţa vânzărilor, compania "Reckitt", printre mărcile căreia se numără Veet şi Airwick, aşteaptă o creştere de 15% în 2006.