Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi intenţionează să-şi tripleze investiţiilor pentru dezvoltarea în comun a vehiculelor electrice (EV), potrivit Reuters, citată de Agerpres.
În condiţiile în care producătorii consacraţi de automobile se confruntă cu noi competitori şi cu aşteptata majorare a cererii pentru vehiculele electrice, alianţa franco-niponă caută să-şi extindă cooperarea.
Joi, Renault-Nissan-Mitsubishi ar urma să anunţe joi un plan ce prevede investiţii în dezvoltarea vehiculelor electrice de peste 20 miliarde de euro (23 miliarde de dolari), în următorii cinci ani. Până în 2030, alianţa ar urma să producă pe cinci platforme comune peste 30 de noi modele electrice alimentate cu baterii, susţin sursele.
Cei trei producători auto, care deja au cheltuit pe electrificare 10 miliarde de euro, au dezvoltat şi au lansat parţial patru platforme comune pentru vehiculele electrice.
Una este pentru viitorul model Ariya de la Nissan şi pentru modelul electric Renault Megane, alta este pentru maşinile cu buget redus ale Nissan şi ale partenerului său chinez Dongfeng, precum şi pentru brandul Dacia al Renault. Celelalte două platforme sunt pentru maşinile mici şi pentru vehiculele comerciale uşoare.
Până la mijlocul deceniului, alianţa intenţionează să lanseze a cincea platformă comună pentru vehiculele electrice produse de Renault, susţin sursele.
Deja Nissan a decis să folosească această platformă, numită CMFB-EV, şi alte componente standardizate, pentru a electrifica modelul compact Nissan Micra, în timp ce Renault ar urma să vină cu un model electric similar. Micra ar urma să fie lansată până în 2025.
Cei trei producători auto ar urma să folosească baterii comune şi alte componente cheie. Alianţa vrea să investească în capacităţi de producţie în Franţa, Marea Britanie, China şi Japonia, urmând să ajungă la o capacitate totală a bateriilor de 220 gigawaţi oră (GWH) până în 2030, conform planului, au adăugat sursele.
Brandul Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, a anunţat luna aceasta directorul general Luca de Meo, adăugând că "va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile". Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.01.2022, 19:32)
Si de unde nissanul meu le-om incarca pe toate masinile astea?