Consumatorii din Europa de Vest au cheltuit în al treilea trimestru al anului 2010 pentru bunurile de folosinţă îndelungată 44,0 miliarde euro, o creştere totală de 2,2 procente comparativ cu acelaşi trimestru din 2009, arată un comunicat remis redacţiei.
Şi în sectoarele IT şi electrocasnice mici s-au înregistrat creşteri, aceste domenii au condus de altfel la creşteri în rândul sectoarelor. În special trei categorii de produse prezintă rezultate mai bune decât restul pieţei: laptopurile, aparatele de pregătit băuturi calde şi telefoanele mobile. Majoritatea ţărilor vest europene prezintă un trend stabil şi pozitiv şi se aşteaptă la un sfârşit de an bun. Constatările se bazează pe studii realizate de către panelul de retail al GfK Retail and Technology.
În al treilea trimestru al anului 2010 a continuat trendul pozitiv de vânzari din ultimele trimestre şi toate sectoarele, cu excepţia electronicelor de larg consum, telecomunicaţiilor, echipamentelor de birou şi consumabilelor au prezentat evoluţii pozitive. Cu toate acestea, valoarea vânzărilor nu a atins încă, la un an de la criza economică, nivelul celui de-al treilea trimestru al anului 2008.