Romtelecom şi Cosmote România se pregătesc de rebranding

V.B.
Companii #Telecomunicaţii / 30 mai 2014

Romtelecom şi Cosmote România se pregătesc pentru lansarea serviciilor ca parte din grupul Deutsche Telekom, folosind identitatea "Telekom", informează un comunicat remis azi redacţiei, menţionând că ambii operatori de telefonie vor avea noi denumiri comerciale asociate cu Deutsche Telekom, care vor fi comunicate la momentul oportun, după finalizarea tuturor procedurilor legale.

Numele şi identităţile comerciale ale companiilor Germanos Telecom România, Sunlight România Filiala Bucureşti, NextGen şi Telemobil nu vor fi schimbate.

Continuitatea serviciilor nu va fi afectată în niciun fel. Serviciile şi produsele existente (mobile şi fixe), atât pentru clienţii rezidenţiali, cât şi pentru cei de business, vor rămâne neschimbate.

Rebrandingul presupune schimbarea completă a identităţii de marcă într-un nou brand global. În acest caz, brandul se va numi "T". Rebrandingul implică: un nou design al magazinelor, lansarea de noi produse şi servicii, campanii de comunicare, prezenţă online comună etc. Ambele companii vizează o tranziţie treptată către noul brand, cu toate activităţile necesare şi legate de acest proiect finalizate înainte de lansarea oficială.

În urma deciziei Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor (AGEA) OTE din 30 aprilie, cele două companii, care sunt controlate de OTE Group, au demarat procesul de adoptare a brandului Telekom. Procesul va fi finalizat în această toamnă. În cadrul OTE Group, Deutsche Telekom deţine o cotă de 40%.

Veniturile totale ale Cosmote în primele trei luni ale anului au crescut cu 9,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 118,2 milioane euro, iar veniturile din servicii au înregistrat şi ele o creştere de 5,9% comparativ cu T1 2013, informează compania în raportul trimestrial.

Potrivit acestuia, Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 9,9%, atingând valoarea de 26,7 mil. euro în T1 2014 versus T1 2013, demonstrând o strategie comercială eficientă, precum şi performanţe operaţionale îmbunătăţite. Mai mult, marja EBITDA Pro Forma a crescut cu 0,1 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, ajungând la 22,6%.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut şi el cu 8,6% în T1 2014 faţă de T1 2013, ca urmare a creşterii valorii ARPU pentru apelurile primite.

În aceeaşi perioadă a anului, Cosmote România şi-a sporit numărul de clienţi business cu un procent de 26,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.

Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonaţi, în creştere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită ofertelor adresate segmentului rezidenţial.

Cosmote România şi-a crescut considerabil baza de clienţi 3G cu 49% faţă de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creştere de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013.

La finalul T1 2014, OTE Group, cel care deţine Cosmote, a furnizat servicii de telecomunicaţii mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.

Pentru primele trei luni ale acestui an, Romtelecom a raportat o creştere a veniturilor nete de 7,7% în comparaţie cu trimestrul I al anului 2013, ajungând la 156,7 de milioane euro.

Astfel, Romtelecom a anunţat EBITDA stabilă în comparaţie cu T1 2013, ajungând la 37,8 de milioane euro.

Serviciile de televiziune şi-au menţinut aceeaşi rată ascendentă de 7,3% în T1 2014 versus T1 2013, iar în ceea ce priveşte numărul abonaţilor, acesta a ajuns, la finalul lui T1 2014, la 1,37 milioane. Veniturile aferente au înregistrat tot o creştere de 7%. Numărul clienţilor broadband a continuat să crească cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane, în timp ce penetrarea ca procent din numărul total al conexiunilor de voce a ajuns la 56,2%.

Aceste tendinţe pozitive - reflectate atât în ceea ce priveşte numărul de abonaţi, respectiv veniturile - au continuat să contrabalanseze parţial tendinţa descrescătoare pe segmentul de voce. În total, Romtelecom a raportat peste 4,84 milioane abonamente pentru T1 2014, în creştere cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cea mai mare rată de creştere în ceea ce priveşte veniturile, de peste 200%, a fost înregistrată tot de sistemele de soluţii, datorită proiectelor mari IT&C destinate clienţilor şi companiilor de dimensiuni foarte mari.

Pe locul secund în ceea ce priveşte cele mai mari rate ascendente ale veniturilor se află segmentul wholesale, în creştere cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, veniturile operaţionale şi veniturile obţinute din activităţi care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei au crescut cu 79% în T1 2014 faţă de T1 2013.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb