SAP AG, cel mai mare producător mondial de software pentru administrarea afacerilor, şi-a majorat cu 12% profitul în trimestrul al treilea, însă şi-a modificat în sens negativ ţinta vânzărilor, pentru a doua oară în acest an, întrucât clienţii îşi reduc cheltuielile.
Profitul net al companiei germane a însumat 435 milioane de euro (645 milioane de dolari), faţă de 389 milioane de euro în trimestrul al treilea din 2008. Vânzările au scăzut cu 9,2% în perioada de raportare, la 2,51 miliarde de euro. Analiştii estimau un câştig net de 454 milioane de euro, la vânzări de 2,63 miliarde de euro.
"Deşi observăm semne de stabilizare, condiţiile de pe piaţa pe care activăm rămân dificile", afirmă directorul financiar al SAP, Werner Brandt.
Potrivit noii ţinte a companiei germane, vânzările de software şi servicii aferente vor scădea cu 6-8% în 2009, la un curs valutar constant şi fără să fie luate în calcul deprecierile din achiziţia "Business Objects" SA. În iulie, SAP estima un declin al vânzărilor de 4-6%.