Producătorul american de băuturi răcoritoare "Coca-Cola" Co., cel mai mare din lume, şi-a micşorat cu 28% profitul în ultimele trei luni din 2005, din cauza declinului vînzărilor de apă minerală în SUA, dar şi a costurilor şi impozitelor mari. Profitul net al societăţii a scăzut la 864 milioane de dolari sau 36 de cenţi/acţiune, de la 1,2 miliarde de dolari sau 50 de cenţi/titlu în trimestrul al patrulea din 2004. Analiştii aşteptau un cîştig de 45 de cenţi/acţiune. Vînzările "Coca-Cola" au crescut cu 6,7%, la 5,6 miliarde de dolari. În ultimii cinci ani, vînzările companiei americane au sporit, în medie, cu 2,3%, comparativ cu ritmul de mediu de 7,5% consemnat de rivalul "PepsiCo", al doilea producător mondial de profil. În aceeaşi perioadă, acţiunile "Coca-Cola" au pierdut 34%, iar cele ale "PepsiCo" au cîştigat 19%. "Coca-Cola" realizează peste 80% din vînzările sale pe segmentul băuturilor răcoritoare, comparativ cu mai puţin de 20% în cazul "PepsiCo".
Scăderea vînzărilor în SUA afectează beneficiile "Coca-Cola"
Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 8 februarie 2006