Senatul american a aprobat joi seară un act legislativ prin care programul "Rabla" ("cash for clunkers") va beneficia de fonduri suplimentare în valoare de două miliarde de dolari, informează Reuters.
Senatorii s-au pronunţat cu 60 de voturi contra 37 pentru prelungirea programului, la fel cum a decis în urmă cu şase zile şi Camera Reprezentanţilor. Decizia urmează acum să fie supusă semnăturii preşedintelui Barack Obama.
Programul "Rabla" ("Cash for clunkers"), aprobat în luna iunie pentru a ajuta industria auto americană în criză, stimulează consumatorii să renunţe la vehicule lor autovehicule în schimbul unui model cu un consum mai mic de combustibil, putând beneficia de o primă de până la 4.500 de dolari.
Programul s-a dovedit atât de popular încât miliardul de dolari alocat pentru finanţarea acestui program s-a epuizat în doar 10 zile, mult mai repede decât se preconiza. Însă graţie acestui program vânzările de automobile au sărit la 200.000 de unităţi într-o singură săptămână.
Programul din SUA este copiat după ceea ce s-a făcut deja în Franţa, în Germania, Italia şi în Spania şi care a permis relansarea vânzărilor de maşini. Prorgramul are două obiective principale: să ajute o industrie ai cărei mari reprezentanţi americani, General Motors şi Chrysler, au fost ajutaţi să scape de faliment cu ajutor guvernamental, şi să promoveze vehiculele ecologice.
Până acum autovehiculele GM au cea mai mare cotă în programul "Rabla", 18,7 procente, urmat de autovehiculele marca Toyota Motor Corp cu 17,9 procente şi Ford cu 16 procente. În total constructorii auto americani au asigurat 45,3 la sută din vânzările generate de programul "Rabla", în timp ce constructorii auto japonezi Toyota, Honda Motor Co şi Nissan Motor Co au asigurat 36,5 procente din vânzări. Cele mai populare modele vândute în cadrul acestui program sunt, în ordine, Toyota Corolla, Ford Focus, Honda Civic, Toyota Prius şi Toyota Camry.