ARCA a început simulările Computer Fluid Dynamics (CFD) pentru avionul IAR-111 Excelsior în anul 2010, arată un comunicat de presă. De atunci, ARCA a continuat aceste simulări pentru toate configuraţiile posibile de zbor. Durata mare a acestor simulări a fost determinată de complexitatea şi cantitatea calculului necesar.
"La sfârşitul anului 2010 aveam deja o imagine clară asupra configuraţiei avionului IAR-111 Excelsior, în urma rulării simulărilor aerodinamice. Acest lucru ne-a permis să demarăm lucrul la avion, la începutul anului 2011. De atunci, au fost rulate simulări pentru toate configuraţiile de zbor, altitudini şi viteze. Aceste simulări ne-au indicat să efectuăm câteva modificări care au optimizat geometria avionului, chiar în timpul procesului de construcţie, precum coborârea motorului avionului cu 30 cm sub planul aripii, creşterea anvergurii aripii cu 90 cm, etc. În acest moment este foarte probabil să menţinem această configuraţie a aparatului", a declarat Dumitru Popescu, Preşedinte ARCA.