Sindicatul care reprezintă majoritatea lucrătorilor de la divizia sud-coreeană a "General Motors" Co. (GM) va contesta decizia grupului american de a nu fabrica modelele sedan Impala în ţară, amplificând tensiunile în relaţiile de muncă înaintea negocierilor cu managementul pe marginea salariilor.
Sindicatul a informat, ieri, că liderul său, Ko Nam-seok, vrea să aibă o întrevedere cu directorul executiv al GM, Mary Barra, luna aceasta, respectiv să protesteze faţă de decizia despre care spune că "ameninţă existenţa GM Coreea de Sud". Sindicatul reprezintă 14.000 din cei 17.000 de salariaţi ai GM Coreea de Sud.
GM a informat, ieri, că nu va construi vehiculele menţionate în Coreea de Sud, dar va continua să importe modelele Impala de la fabrica din Detroit, în baza unui acord de liber schimb cu Statele Unite, care a crescut competitivitatea importurilor.
Coreea de Sud a fost, ani la rând, un hub de exporturi ieftine pentru GM, producând în această ţară aproape 20% din totalul maşinilor pe care le fabrică la nivel global. Însă, costurile cu forţa de muncă din Coreea de Sud au crescut cu aproape 50% în doar cinci ani, afectând competitivitatea producţiei, potrivit conducerii GM.