Sindicatul Naţional Tehnic (SNT) "Tarom" nu este împotriva implementării unui management privat la compania naţională de transport aerian, însă consideră că viitorul director general ar trebui să fie un profesionist din ţara noastră, nu unul străin. "Între anii 2000 şi 2005, «Tarom» a avut rezultate foarte bune, în condiţiile în care a fost condusă de către un manager român. Noi întrebăm de ce este nevoie să aducem un străin la conducere, în condiţiile în care străinii nu au avut, neapărat, cele mai bune rezultate la conducerea companiilor româ-neşti", ne-a declarat Aurel Curdov, secretarul general al SNT "Tarom".
Sindicatul companiei aeriene a propus o serie de nume pentru poziţiile de conducere, însă acestea nu s-au regăsit pe lista scurtă cu numele propuse pentru funcţia de director general, ci doar într-un număr restrâns, pe cea cu membrii Consiliului de Administraţie, ne-a precizat domnia sa.
SNT "Tarom" nu este de acord nici cu strategia de privatizare a trans-portatorului, considerând că acesta este subevaluat. "Valoarea de 400 milioane euro pentru «Tarom» este prea mică, în condiţiile în care compania dispune de o flotă de douăzeci şi trei de avioane, fiecare evaluat la 15-20 milioane euro, de un teren de 23.000 metri pătraţi pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, precum şi de o rezervă substanţială, care îi permite să îşi desfăşoare activitatea câţiva ani buni de acum înainte", ne-a explicat Aurel Curdov.
Sindicatul reclamă faptul că, deşi strategia de privatizare a primit, anul trecut, avizul negativ din partea Comisiei tripartite de Dialog Social din cadrul Ministerului Trans-porturilor şi Infrastructurii (MTI), Guvernul a decis să continue cu aceasta.
Aurel Curdov consideră că, în prezent, "Tarom" este ţinta multor lovituri, deşi compania nu are datorii la stat, spre deosebire de unii dintre competitorii săi, nu are credite contractate, iar pierderea înregistrată anul trecut este mult inferioară celei a altor transportatori aerieni naţionali.
În ceea ce priveşte eficienţa agenţiilor de bilete ale "Tarom", domnia sa ne-a precizat că preţul biletelor emise de către acestea sunt mai mari decât cele emise de către firmele de turism, din cauza unei taxe de emitere mai ridicate, despre care se întreabă de ce nu a fost eliminată. Deşi consideră că rezervările on-line reprezintă un canal de distribuţie foarte bun, secretarul sindicatului este de părere că agenţiile având cea mai bună locaţie reprezintă un atu al "Tarom" şi ar trebui păstrate.
Un alt punct forte al companiei îl reprezintă orele de decolare şi de aterizare pe care aceasta le are pe aeroporturi internaţionale importante, ne-a mai explicat Aurel Curdov.
Reprezentanţii Sindicatului Naţional Tehnic "Tarom" a protestat, pe parcursul manifestărilor prilejuite de aniversarea a 58 de ani de la înfiinţarea companie, care au avut loc marţi şi miercuri, purtând banderole tricolore pe braţ ca semn de protest faţă de intenţia de privatizare a companiei.
• CE aprobă ajutorul de restructurare al "Czech Airlines"
Comisia Europeană (CE) a aprobat ieri ajutorul de stat în valoarea de 100 milioane euro destinat restructurării companiei aeriene "Czech Airlines".
Un împrumut acordat companiei aeriene din Cehia de către o altă companie de stat,"Osinek", în 2010, a făcut subiectul unei investigaţii amănunţite a CE care se temea că planul de restructurare prezentat de autorităţile de la Praga nu va restabili viabilitatea companiei şi va afecta competiţia de pe piaţa zborurilor aeriene.
Rezultatele, în favoarea statului ceh, au arătat că planul de restructurare a răspuns necesităţilor financiare ale companiei, iar reducerea capacităţii şi eficientizarea managementului costurilor şi veniturilor ar trebui să asigure viabilitatea companiei pe termen lung, fără continuarea sprijinului din partea statului, se arată într-un comunicat al CE.
1. fără titlu
(mesaj trimis de petre în data de 20.09.2012, 01:19)
va e frica sa nu va puna la munca, parazitilor. cu romanii ne mai intelegem, furam impreuna, dar daca vin capitalistii voi cu cine mai furati? ce importanta are nationalitatea atat timp cat stie meserie? va e frica, dar nu scapati...ne-am saturat sa va ma tinem in spate din taxele noastre si voi sa furati si sa cotizati la partide sa va tina in scaun. vine adevarata revolutie, impotriva mentalitatii de sclavi comunisti si a hotiei...va spunem noi, astia din generatia noua, ori munciti ori la cersit cu voi...si nu de la noi
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Victor în data de 20.09.2012, 09:41)
Cine sta pe ,,spatele,, tau mai Petrica!
TAROM nu este o companie bugetara ci una comerciala. Nu primeste bani de la buget ci din cointra isi plateste taxele si nu are datorii la buget !
Exprimi opinii fara intelegi nimic.
1.2. Sigur (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Andu în data de 20.09.2012, 10:37)
Sigur, nu are treaba cu statul ca si la Romatsa, ca doar cerul nu e al Romaniei, ci al angajatilor de la Romatsa.
Toate activele Tarom, inclusiv capitalul au apartinut statului, iar managementul defectuos a dus la mari pierderi. Atunci cand Taromul va intra in faliment, de unde veti cere voi bani de salarii compensatorii, cumva de la stat?
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de petre în data de 20.09.2012, 15:18)
Statul e proprietarul Tarom, ca reprezentant al meu si al tau, al celor ce muncim si platim taxe (cam fraieri, la cat se fura din ele, dar asta e). Ca si companie comerciala, cum bine ai mentionat, Tarom trebuie sa produca profit pentru proprietar - asta e ratiunea companiilor comerciale. Daca nu produce sau nu produce suficient inseamna ca fura de la noi. Ca nu cere alti bani, ca Oltchim, nu e un succes, e o parte din normalitate. Cealalta parte de normalitate e sa maximizeze profitul, si aici e deficitar, de aceea e nevoie de un management mai bun, roman sau strain. Te-am convins?
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.09.2012, 19:52)
corect, nu primeste bani de la buget dar se finanteaza din biletele vandute pentru perioadele viitoare; in felul acesta doar rostogoleste pierderea, inmultind-o
2. MESAJ PENTRU PETRE , ANDU SI ALTII CA EI
(mesaj trimis de DAN în data de 20.09.2012, 13:15)
Stimabililor,
Va raman recunoscator daca ati posta cateva exemple de companii care au apartinut statului roman, au fost privatizate si au intrat pe mainile unor manageri si investitori straini iar acum sunt in topul firmelor din Romania si nu numai! Din nefericire , cele mai multe exemple ne situeaza in top la capitolul "PUS PE BUTUCI ", somaj si fier vechi!Vedem in aceste zile cum au evoluat lucrurile la Campia Turzii, ce se intampla la Oltchim,etc!Ca sa nu mai vorbim de sistemul bancar cu ale sale privatizari spectaculoase si care acum ne creaza atatea greutati in cadrul crizei economice mondiale! Va recomand sa o lasati mai moale cu asemenea aprecieri! Cei de la sindicat au subliniat foarte bine si clar ca exista in Romania oameni capabili, competenti care pot avea succes in conducerea acestei companii, O EMBLEMA a ROMANIEI de aproape 60 de ani!Ramane ca aceasta persona sa fie instalata in functie ,iar asta sa nu se faca pe criterii politice si atunci lucrurile vor merge din nou bine!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de petre în data de 20.09.2012, 15:12)
Nu se poate construi o argumentatie cu exemple, pentru ca daca vom cauta suficent de mult vom gasi exemple pentru orice (de ex Sibex si SNP, dupa ce au taiat capusele, sunt exemple de succes. ca statul a negociat prost la vanzare, de fapt nu prost si pe spagi, e alta poveste). Mai bine sa vorbim de principii. De acord ca si in Romania sunt manageri buni, hai sa deschidem o competitie corecta si sa-l alegem pe cel mai bun, indiferent ca e romania sau tanzania. ne intereseaza sa facem profit, nu culoarea pielii managerului sau "emblemele". Si Oltchim-ul era o emblema, dar acum se dovedeste ca era o emblema a hotiei. Deci avem nevoie ca acel ce conduce o companie sa aiba interesul sa scoata profit, nu sa umble doar dupa furtisaguri cum e situatia la mai toate companiile de stat. De asta poate cineva cu alta mentalitate e mai potrivit, dar nu inchidem lista pentru romani. Doar sa fie competitivi.
2.2. petrom (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de WTF în data de 21.09.2012, 02:10)
NU fara spagi ... sunt convins
2.3. petrom (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de WTF în data de 21.09.2012, 02:11)
NU fara spagi ... sunt convins
3. toata lumea stie deja ...
(mesaj trimis de wtf în data de 20.09.2012, 18:52)
de frica de a muncii cu adevarat a moldovenilor si oltenilor vinituri in Bucale. Intrebarea este: unde sunt bucurestenii adevarati? Cei din micul Paris ?!
4. toata lumea stie deja ...
(mesaj trimis de wtf în data de 20.09.2012, 18:59)
de frica de a muncii cu adevarat a moldovenilor si oltenilor vinituri in Bucale. Intrebarea este: unde sunt bucurestenii adevarati? Cei din micul Paris ?!
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.09.2012, 19:21)
deci,. nu ma lasa admin sa postez nume, titlu etc. Victore, cred ca faci pe prostul... deci nu ca esti prost! Tarom este o companie comerciala de STAT, cu pierderi de 1,4 milioan e EURO anul trecut... Emiti stiinta fara sa cunosti !!!
5.1. raspuns la opinia 2.1 si 5 (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de victor în data de 21.09.2012, 01:24)
Daca este de stat nu este mai putin comerciala ....... Oare de ce se vrea privatizare !! sau vanzare ? ..Stim deja ca nimic nu este intamplator. Din studiile voastre de specialisti ati aflat ce pierderi au avut companii mari din Europa ? Ce fac ? Restructureaza, reorganizeaza si si incearca sa reduca pierderile. Managerii romani stiu sa faca asta daca sunt .....lasati , bineinteles. Problema noastra este ca devenim toti specialisti si dam lectii altora: in aviatie, in chimie, siderurgie .... Tot inainte !
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2012, 03:15)
normal ca nu vor ! ... cine mai f reaca m enta si cine mai fura din bagaje... cat de aurolaci tre sa fie sa-ti fure pixul si guma de mestecat din bagaje ... gunoaie de oameni ... probabil vinituri .. unde sunt bucurestenii adevarati ? aia nu mai lucreaza ca au venit moldovenii si oltenii si astia se cred stapani ... in cativa ani veti fii mai "tari" ca Istambulul
6.1. Raspuns la opinia 6 si 2.1 (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de DAN în data de 21.09.2012, 08:45)
Pentru inceput - clarificari pentru 6- e bine daca nu stii ceva, sa nu te bagi! Altfel devii RIDICOL in ochii celor care stiu! Concret , problema furturilor din bagaje la aeroport NU ESTE A Companiei TAROM , ci a Aeroportului- hamalii NU SUNT ANGAJATII COMPANIEI!In al doilea rand , daca s-ar "FRECA MENTA " cum golaneste te exprimi , cred ca ai fi inconstient sa te urci intr-un avion al TAROM, pregatit si pilotat de acesti oameni , care , te citez din nou, " FREACA MENTA " ! Pentru 2.1- astazi TAROM sarbatoreste 58 de ani de activitate- perioada in care asa cum spuneam a fost o EMBLEMA a ROMANIEI, a facut mai mult pentru aceasta tara decat numerosi politicieni platiti din banii nostrii, la care vad ca tii atat de mult - sa ne reprezinte( ultimul exemplu - Andrei Marga ! ). In aceste conditii, a o lasa pe mana unora - interesati direct ori cumparati si transformati in " cozi de topor " - sa o distruga ar fi o mare marsavie din partea guvernantilor nostrii !Aceasta COMPANIE NATIONALA DE TRANSPORTURI AERIENE ROMANE - TAROM , acolo unde zboara in lume aminteste ca existam! Asa cum atunci cand spui IBERIA te gandesti la Spania, cand vezi un avion Lufthansa te gandesti la Germania, etc!
6.2. Raspuns la opinia 6 si 2.1 (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de DAN în data de 21.09.2012, 08:45)
Pentru inceput - clarificari pentru 6- e bine daca nu stii ceva, sa nu te bagi! Altfel devii RIDICOL in ochii celor care stiu! Concret , problema furturilor din bagaje la aeroport NU ESTE A Companiei TAROM , ci a Aeroportului- hamalii NU SUNT ANGAJATII COMPANIEI!In al doilea rand , daca s-ar "FRECA MENTA " cum golaneste te exprimi , cred ca ai fi inconstient sa te urci intr-un avion al TAROM, pregatit si pilotat de acesti oameni , care , te citez din nou, " FREACA MENTA " ! Pentru 2.1- astazi TAROM sarbatoreste 58 de ani de activitate- perioada in care asa cum spuneam a fost o EMBLEMA a ROMANIEI, a facut mai mult pentru aceasta tara decat numerosi politicieni platiti din banii nostrii, la care vad ca tii atat de mult - sa ne reprezinte( ultimul exemplu - Andrei Marga ! ). In aceste conditii, a o lasa pe mana unora - interesati direct ori cumparati si transformati in " cozi de topor " - sa o distruga ar fi o mare marsavie din partea guvernantilor nostrii !Aceasta COMPANIE NATIONALA DE TRANSPORTURI AERIENE ROMANE - TAROM , acolo unde zboara in lume aminteste ca existam! Asa cum atunci cand spui IBERIA te gandesti la Spania, cand vezi un avion Lufthansa te gandesti la Germania, etc!
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de petre în data de 21.09.2012, 11:51)
nu ma intreseaza emblemele si nici sa se gandeasca cineva la romania. orgoille astea de 2 lei o sa ne tina muritori de foame. Emblemele sunt bune doar daca aduc bani la buget - de exemplu daca ar atrage turisti. dar stim cu toti ca nu e cazul. Pentru mine e suficient sa fie profitabila, si pentru asta trebuie sa alegem cel mai bun manager - daca cel mai bun e roman, atunci roman, daca nu, atunci de care o fi, dar sa fie cel mai bun. Iar sindicatele sunt o ciuma a economiei, care protejeaza incompetentii si fac trafic de voturi pentru partide. Daca ai sti ca daca nu muncesti esti dat afara, si nu vine sindicatul sa faca galagie, ne-am ridica din situatia asta de lumea a treia.
6.4. mesaj pentru petre-6.3 (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de Sindicalistul în data de 21.09.2012, 12:48)
Esti pe dinafara rau! Poate ar fi bine sa iti reamintesti ca " BANII NU ADUC FERICIREA ! "Exista si asa numitul RAU NECESAR !Iar referitor la opinia despre sindicate - ce se poate comenta? Pe fiecare cat il duce capul!
6.5. mesaj pentru petre-6.3 (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de Sindicalistul în data de 21.09.2012, 12:48)
Esti pe dinafara rau! Poate ar fi bine sa iti reamintesti ca " BANII NU ADUC FERICIREA ! "Exista si asa numitul RAU NECESAR !Iar referitor la opinia despre sindicate - ce se poate comenta? Pe fiecare cat il duce capul!
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de petre în data de 21.09.2012, 14:03)
e posibil sa ma insel dar pana nu vii cu argumente nu contezi. Aici nu vorbim de fericire, vorbim de interese economice, vorbim de faptul ca sindicatul ar trebui sa-si doreasca un manager bun care sa faca firma sa mearga si sa le mentina locurile de munca, indiferent ca e roman sau strain. Deci, argumente valide sau ciocul mic.
6.7. mai exista si mitici sanatosi (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de bine dane în data de 21.09.2012, 22:14)
doar ca-ti tremura mana pe "trimite raspuns" ...
6.8. ptr 6.3 (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de Victor în data de 22.09.2012, 11:06)
Ar trebui sa te documentezi ianainte sa emiti judecati de ,,valoare,,. Toate companiile ,,emblema,, au pierderi mari in aceasta perioada:Lufthansa,Iberia, Air France ce sa mai zic de Alitalia .... Fara Tarom toate acestea (si nu numai) vor castiga fara sa faca nimic. Un alt ,,mic cadou,, pentru firmele UE de la romani . Vom primi ce meritam! Sa cotizam si sa-i ajutam chiar daca de multe ori romanii sunt umiliti ,lasati de izbeliste prin cine stie ce aeroporturi, cum s-a intamplat deseori. Daca de la Bucuresti la Amsterdam ar fi doar KLM (sa zicem!) o sa vezi cati bani o sa scoti din buzunar, daca ai !
Sindicatele isi doresc, un manager care sa redreseze compania nu sa o scoata din competitie. Sa mentina locuri de munca.. Profitabila nu devine peste noapte ... si nimeni nu poate face asta oricat de manager strain ar fi ... De altfel din ce se vede in lista doritorilor majoritatea sunt de la companii NO NAME . Nu vad niciunul care sa fi adus anterior PE CULMI vreo companie aeriana.Despre ce vorbim ? De lichidat va fi usor ..de pus la loc , aproape imposibil. De altfel tot ce a pierdut Romania pana acum nu s-a mai pus la loc .. Daca tu stii ca da, da-ne un exemplu
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.8)
(mesaj trimis de petre în data de 24.09.2012, 09:28)
Ca sa revenim la subiect, eu nu spun sa se inchida, imi doresc sa vad TAROM performanta, dar selectarea managerului in functie de nationalitate e pur si simplu stupida. Suspiciunea ca acest manager nu va action in interesul companiei ci al competitiei e la fel de justificata pentru un roman - chiar mai justificata as zice eu. Solutia e un contract corect de management unde interesele managerului sunt foarte bine aliniate cu ale proprietarului, nu nationalitatea managerului. Sindicatului ii e frica de munca si de eficientizare si se gandeste ca ne mai intelegm noi cu un roman, dar in engleza nu stim cum se zice spaga.
7. fără titlu
(mesaj trimis de Prostu' satului în data de 24.09.2012, 01:12)
De pe varful dealului meu, unde stau cateodata cu mainile sub cap si ma uit la darele de condensare de pe cer, cantand in gand cantecelul copilariei despre avioane cu motor, treaba se vede cam asa -- pe modelul actual de business Tarom n-are sanse de supravietuire indiferent de manager, nationalitatea astuia, religia/sexul/culoarea, indiferent de forma de proprietate etc.
Pur si simplu n-are cum sa mearga, la fel cum nici o Dacie "endependenta si de sine-statatoare" n-ar fi putut supravietui multa vreme.
Singura alternativa la realitatea economica dura e aia care transcende afacerea -- Tarom e un simbol, ca Vuia, ca Vlaicu, ca aripile Romaniei, etc., etc., etc. asa ca hai sa cotizam fiecare cativa ioroi pe an (la urma urmelor ce-s cativa ioroi, un pachet de tigari acolo) ca baietii astia sa stea in business. Altfel nu merge.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de petre în data de 24.09.2012, 09:30)
atunci va doresc din suflet sa mancati simboluri si sa incalziti cu embleme, ca la modul asta de gandire altceva nu o sa mai ramana in tara asta