Danone România a lansat programul "TRUST" pe 12 ianuarie 2007, o competiţie pentru studenţii din ultimii ani de studii. "TRUST" este un joc de strategie on-line, special proiectat pentru a arăta că toate deciziile care se iau într-o afacere au un impact direct asupra climatului economic, asupra comunităţii şi a mediului.
Acest program a ajuns la a patra ediţie pe plan mondial, desfăşurându-se în peste 90 de universităţi din 16 ţări. În cele trei ediţii de până acum, s-au înscris 8500 de studenţi, iar dintre aceştia, 178 au fost angajaţi în diverse companii ale Grupului Danone.
În competiţia de anul acesta s-au înscris 400 de studenţi, dar numai 80 au fost selectaţi să participe, pe data de 12 februarie. În cadrul acestui joc, s-au format echipe de 5 studenţi, care au preluat rolul Comitetului Director al unei companii recent achiziţionate. Scopul jocului este ca studenţii să lucreze în echipă şi să creeze strategia pe 3 ani a respectivei companii. "TRUST" le oferă participanţilor posibilitatea de a experimenta, în mod direct, ce înseamnă procesul de conducere al unei companii şi responsabilităţile pe care acesta le implică. Participanţii au avut ocazia să stea de vorbă în timpul competiţiei chiar cu membri ai comitetului de conducere care au venit să participe în calitate de juriu, având astfel posibilitatea de a cunoaşte compania şi oamenii care lucrează pentru Danone.
Pe 23 Februarie a avut loc Finala din România la care au participat echipele clasate pe primele 6 locuri. Fiecare echipă a trebuit să-şi prezinte strategia aleasă în faţa comitetului director din Danone Europa Centrală şi de Sud-Est.
Câştigătorii Finalei din România (Echipa Trust Squad formată din studenţi la Academia de Studii Economice) au concurat la Paris (pe data de 29-30 martie) alături de finaliştii din Argentina, Belgia, China, Arabia Saudită, Africa de Sud, Indonezia, Malaezia, Mexic, Italia, Franţa, Germania, Rusia, Turcia, Portugalia şi Polonia.
Grupul a creat special pentru participanţii la competiţia internaţională un forum dedicat - Trust Circle, studenţii putând astfel să interacţioneze în mod direct. Obiectivul principal este acela de a-i ajuta să-şi creeze un network internaţional.
"TRUST se concentrează pe dezvoltarea durabilă a unei afaceri şi pe responsabilitatea socială. Credem că este ocazia perfectă pentru tinerii talentaţi de a-şi demonstra capacităţile manageriale într-un joc intensiv şi distractiv în acelaşi timp", a declarat Jacques Ponty, Director General Danone South Eastern Europe.
"Am fost foarte impresionaţi de proiectele studenţilor de o natură extrem de vizionară!", a declarat Franck Riboud, preşedintele Groupe DANONE.
Compania va organiza, în luna mai a acestui an, o zi de interviuri în cadrul căreia vor fi invitaţi studenţii selectaţi după competiţia din România; lor li se vor oferi posturi de juniori în companie, în funcţie de departamentele pentru care optează; până acum au fost deja intervievate 10 persoane, dintre care 3 au fost angajate.
Compania Danone PDPA România face parte din Grupul Danone, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume în industria produselor lactate proaspete şi în domeniul apei îmbuteliate (din punctul de vedere al volumului) şi numărul 2 în biscuiţi şi produse pe bază de cereale.