STUDIU: Avertismentele de pe pachetele de ţigări sunt mai eficiente dacă sunt însoţite de o imagine

Alexandru Costea
Companii #Sănătate / 6 aprilie 2015

Rezultatele studiului "Neuro Against Smoking", proiect de cercetare intercultural global pe neuromarketing dedicat sănătăţii, arată că mesajele vizuale de avertizare de pe pachetele de ţigări au un impact emoţional mai puternic decât cel al mesajelor text, arată un comunicat remis azi redacţiei.

Mesajele care fac referinţă la faptul că fumatul dăunează direct sănătăţii fumătorului şi a oamenilor din jurul său sunt mai eficiente decât mesajele generale care avertizează că fumatul ucide, potrivit sursei citate.

Împreună cu alte companii de cercetare şi universităţi din 27 de ţări, Synergon Consulting a desfăşurat activităţi de identificare a percepţiei tinerilor fumători în ceea ce priveşte mesajele de avertizare de pe pachetele de ţigări şi imaginile aferente. Cu ajutorul aplicaţiei create şi dezvoltate în cadrul companiei, Attitude Tester, Synergon Consulting şi-a adus contribuţia la concluziile studiului la nivel internaţional, potrivit comunicării.

Principalele rezultate ale cercetării au fost prezentate în cadrul forumului internaţional de neuromarketing de la Barcelona de la finalul lunii martie şi mai arată că: "Atât mesajele text, cât şi mesajele vizuale au o eficienţă mai mare în momentul în care acestea se referă specific la efectele pe care le poate avea fumatul asupra fumătorului şi a persoanelor din jur, faţă de mesajele generale de tipul «Fumatul ucide»".

Cercetarea pe eşantionul din România a confirmat faptul că mesajele de avertisment de pe pachetele de ţigări prezentate împreună cu o imagine au un impact mai puternic asupra modului în care persoana percepe consecinţele fumatului. Mai mult decât atât, nu au existat diferenţe între modul în care mesajele au fost percepute de femei sau bărbaţi, precum şi între persoanele care fumează frecvent sau rar, potrivit studiului.

Conform datelor furnizate Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), o treime din populaţia adultă a globului fumează. Astfel, în 2011, s-au înregistrat 5 milioane de decese cauzate de fumat şi se preconizează că numărul acestora va atinge cifra de 8 milioane până în 2030. Mai mult decât atât, 600.000 de oameni mor anul din cauza fumatului pasiv.

"Cercetarea NMSBA şi rezultatele obţinute local vin să confirme studiul realizat în pionierat de către Synergon Consulting în România în perioada 2010-2011. Cu ajutorul RMN-ului funcţional, Synergon a demonstrat încă de atunci că mesajele text de pe pachetele de ţigări nu au niciun impact asupra creierului fumătorilor. În schimb, combinaţia de mesaj text şi imagine are efect doar dacă subiecţii sunt expuşi la imagini traumatizante, de tipul celor care ilustrează tumori la gât, plămâni afectaţi sau dinţi stricaţi. Aceste imagini activează zonele primitive ale creierului care procesează aversiunea şi pericolul. Cu toate acestea, simpla conştientizare a riscului nu este suficientă pentru a renunţa la fumat, acesta depinzând mai mult de doi factori: abilitatea de a amâna o recompensă şi sentimentul de control asupra mediului din jur", mai arată comunicatul.

La realizarea studiului "Neuro against smoking" la nivel local, Synergon Consulting a beneficiat de sprijinul Facultăţilor de Management şi Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu, Facultăţii de Geologie şi Geofizică din cadrul Universităţii Bucureşti, Facultăţii de Psihologie din cadrul Universităţii Spiru Haret şi Universităţii Româno-Americane.

Synergon Consulting este o companie de neuromarketing din România care a fost aleasă să participe la proiectul "Neuro Against Smoking", lansat de Asociaţia Mondială de Neuromarketing (Neuromarketing Science & Business Association - NMSBA) pentru a testa eficienţa mesajelor de avertizare şi a imaginilor folosite în prezent pe pachetele de ţigări.

Neuromarketing-ul este un domeniu ce studiază răspunsurile consumatorilor la stimulii de marketing utilizând tehnici de neuroimagistică cum ar fi rezonanţa magnetică nucleară, electroencefalografia sau magnetoencefalografia.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb