STUDIU EY: ANUL TRECUT, ÎN LUME, Utilizatorii de servicii mobile de plăţi, doar 7% din totalul abonaţilor

V.B.
Companii #Telecomunicaţii / 1 aprilie 2014

Utilizatorii de servicii mobile de plăţi reprezentau doar 7% din totalul abonaţilor la nivel mondial în 2013, dar procentajul utilizatorilor de servicii mobile de plăţi este aşteptat să crească în următorii ani, ajungând ca valoare absolută la peste 450 milioane utilizatori până în 2017, potrivit studiului "Mobile Money - the next wave of growth report" realizat de EY şi citat într-un comunicat trimis astăzi redacţiei.

De asemenea, conform unui alt studiu EY ("Mobile maze consumer study"), adoptarea serviciilor mobile de plăţi este încă destul de scăzută, iar consumatorii continuă să fie foarte reticenţi cu privire la adoptarea acestora.

În prezent, peste unul din cinci abonaţi de telefonie mobilă chestionaţi în studiul global EY spun că folosesc ocazional serviciile de transfer de bani prin mobil sau serviciile mobile de plăţi, însă peste unul din patru declară că nu utilizează acest tip de serviciu şi nici nu au intenţia de a o face în viitor.

Un aspect pozitiv este faptul că 22% dintre consumatorii care nu folosesc în prezent aceste servicii susţin că sunt dispuşi să o facă. Utilizatorii mai tineri sunt mai receptivi la gestionarea banilor prin intermediul dispozitivelor mobile: 11% dintre cei cu vârste de 25-30 ani folosesc în mod regulat servicii de transfer de bani de pe dispozitive mobile, în comparaţie cu doar 4% din segmentul de vârstă 46-65 ani.

Rezultatele pe ţări evidenţiază anumite contraste puternice. Procentajul celor care declară că nu au intenţia să utilizeze servicii mobile de transferuri de bani variază de la un minim de 24% în India la un nivel-record de 57% în SUA, iar cele mai ridicate proporţii de absorbţie a acestui tip de servicii se înregistrează în India (31%), Rusia (30 %) şi China (29%). Cea mai mică rată de utilizare a fost consemnată în Suedia, de 14%.

"Aceste rezultate subliniază faptul că adoptarea noilor servicii este mai dinamică în pieţele emergente, dar că adoptarea lor la nivel universal se confruntă cu provocări în toate pieţele, în special în cele dezvoltate", transmite EY.

Extinderea domeniului de aplicabilitate a serviciilor mobile de plăţi şi a serviciilor conexe este susţinută de dezvoltarea continuă a tehnologiilor, precum şi de apariţia şi definirea unor standarde de utilizare menite să răspundă nevoilor diverse.

În timp ce vechile tehnologii de mesagerie pe mobil (SMS şi USSD) sunt utilizate în special în pieţele emergente pentru transferul de bani şi plata salariilor, tehnologiile NFC şi cloud sunt folosite în pieţele dezvoltate pentru plăţi de tranzit şi programe de fidelizare în retail.

Parteneriatele pe orizontală (multi-operator) şi pe verticală (multi-industrie) din zona plăţilor mobile devin din ce în ce mai răspândite. Totuşi, pe măsură ce modelele de parteneriere caută să încurajeze adoptarea şi utilizarea plăţilor mobile, competiţia dintre acestea ar putea accelera fragmentarea tehnologică, ceea ce va afecta rata de adoptare sau utilizare şi va crea confuzii în rândul clienţilor.

Extinderea interoperabilităţii între diferitele platforme de plăţi mobile poate contribui la reducerea confuziei clienţilor şi a fragmentării tehnologiilor acţionând ca un instrument pentru atingerea unor obiective mai largi de eficienţă a modelului de business.

În prezent, pieţe precum Singapore, Indonezia şi China câştigă tot mai mult teren în ceea ce priveşte interoperabilitatea în plăţile mobile, în timp ce pieţe precum Marea Britanie şi SUA sunt încă la un nivel relativ scăzut de interoperabilitate, se mai arată în comunicatul EY.

"În contextul unui mediu tot mai competitiv, operatorii trebuie să-şi extindă portofoliile de servicii pentru a putea include o gamă mai largă de servicii financiare şi să combine serviciile de plăţi cu funcţionalităţi asociate în activităţi de marketing şi advertising bazate pe locaţie pentru consumatori, companii şi parteneri", subliniază EY.

Deţinătorii tineri de smartphone, din mediul urban, sunt cei care adoptă cel mai rapid seviciile mobile de plăţi. Astfel, procentajul proprietarilor de smartphone care folosesc serviciile mobile de plăţi în mod regulat sau ocazional este de două ori mai mare decât cel al utilizatorilor de dispozitive non-smartphone.

"Având în vedere contrastul puternic între diferitele grupuri de consumatori, este importantă segmentarea clienţilor pentru a aborda grupul cel mai relevant din punct de vedere al disponibilităţii adoptării acestor servicii", precizează reprezentanţii EY, care adaugă că "informaţiile detaliate cu privire la măsurile de securitate şi de protejare a datelor personale şi o mai bună înţelegere a beneficiilor serviciilor ar încuraja clienţii să adopte mult mai repede serviciile de transfer de bani de pe mobil".

EY este o firmă de audit şi asistenţă financiară, în tranzacţii şi în afaceri, cu 175 mii angajaţi în 728 birouri din 150 ţări. La jumătatea anului trecut, compania realizase venituri de aproximativ 25,8 miliarde dolari. În ţara noastră, EY este prezentă din 1992. Cei peste 500 angajaţi din România şi Republica Moldova lucrează în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. De la 1 iulie 2013, Ernst & Young a devenit EY.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb