Flip, tânărul start-up românesc ce încurajează economia circulară şi obiceiurile de consum mai responsabile prin recondiţionarea telefoanelor şi tabletelor pe care le reintroduc pe piaţă ca noi, anunţă rezultatele studiului despre nivelul de familiarizare cu principiile economiei circulare în rândul companiilor din România, se arată într-un comunicat al Flip, remis redacţiei. La studiu au participat atât clienți Flip Business, cât și non-clienți, acesta fiind realizat împreună cu iZi data, informează sursa citată.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de reprezentanţi ai 631 de companii din România, şi a fost lansat în cadrul primei conferinţe Flip, dedicată mediului de afaceri: Flip Sustainability in Business Talks, transmite compania.
Principalele concluzii ale studiului arată că, dintre clienţii Flip Business, 77% aplică deja principiile economiei circulare, precum şi 71% dintre companiile din eşantionul general. În ceea ce priveşte interesul viitor în adoptarea acestor principii, în rândul clienţilor Flip procentul este de 63%, în vreme ce pentru alte companii, acesta este de 60%, informează sursa menţionată.
Pentru mai mult de jumătate din companii, indiferent de eşantion, principalele soluţii specifice ale economiei circulare pe care le folosesc sunt reutilizarea produselor și materialelor, reciclarea produselor și materialelor şi repararea produselor și materialelor, cu particularitatea că în rândul clienților Flip reutilizarea este pe primul loc, versus achiziționarea de produse și servicii durabile în cazul eșantionului general, se mai arată în comunicat.
50% dintre companiile populației generale și 55% dintre companiile clienți Flip Business incluse în studiu declară că accesul la economia circulară le este la îndemână, conform sursei citate. Acest lucru se remarcă mai ales în rândul companiilor cu numărul angajaților cuprins între 10 - 49 angajați (62% în rândul companiilor clienți Flip Business şi 59% în rândul companiilor din eșantionul general), transmite Flip.
Principalele obstacole de care se lovesc companiile în adoptarea principiilor economiei circulare sunt, pentru clienţii Flip, persoane juridice: obișnuința cu procedurile actuale/ rezistența la schimbare din partea angajaților etc. - 45%; lipsa de resurse și cunoștințe specializate în domeniul sustenabilității și economiei circulare - 41%; financiare - achiziții mai scumpe, amortizarea costurilor de lungă durată, costurile inițiale ridicate etc. - 37%, transmite Flip.
În cazul companiilor din eşantionul general, principalele bariere sunt: lipsa de resurse şi cunoştinţe specializate, ce ocupă primul loc (51%), urmată de motivele financiare (48%), iar pentru 43% dintre ele, topul obstacolelor este completat de reglementări și politici publice insuficiente sau neclare în domeniu, dar şi de disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor din categoria reciclabile/recondiționate, potrivit sursei citate.
În ceea ce priveşte motivaţiile pentru a adopta principiile economiei circulare, în principal, companiile, atât clienţii Flip Business cât şi non clienţii, declară că sunt motivate de aspecte precum avantajul economisirii (73% & 69%), gravitatea situației climatice (54% & 56%), dar şi rațiunile financiare - subvenții, granturi, etc. (30% & 41%), arată datele comunicatului.